کد خبر: 481770
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۱:۲۲:۰۰
| |

توسط شرکت "کومبی لیفت" آلمان:

لبنان آماده انتقال مواد خطرناک از بندر بیروت است

بعد از انفجار صدها تن ماده نیترات آمونیوم در چهارم اوت 2020 در بیروت که به کشته شدن بیش از 200 تن و تخریب مساحت‌های گسترده‌ای در پایتخت لبنان انجامید، شرکت "کومبی لیفت" آلمان مامور به امحای مواد خطرناک از بندر بیروت شد.

لبنان آماده انتقال مواد خطرناک از بندر بیروت است
کد خبر: 481770
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| کشتی وابسته به انجمن مامور به امحای مواد خطرناک از بندر بیروت، آماده انتقال ده‌ها محموله مواد خطرناک از پایتخت لبنان به آلمان جهت امحای این مواد می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، بعد از انفجار صدها تن ماده نیترات آمونیوم در چهارم اوت 2020 در بیروت که به کشته شدن بیش از 200 تن و تخریب مساحت‌های گسترده‌ای در پایتخت لبنان انجامید، شرکت "کومبی لیفت" آلمان مامور به امحای مواد خطرناک از بندر بیروت شد.

در روز جمعه، 59 محموله اخیر به کشتی انتقال یافت.

رئیس اجرایی شرکت کومبی لیفت گفت که این محموله‌ها در آلمان امحا خواهد شد. این کشتی در اینجا قرار دارد و در اواخر هفته، راهی آلمان می‌شود.

در همین حال، الیاس اسود، رئیس کارگروه لبنان و آلمان تصریح کرد که بر اساس این پروژه، تمامی مواد سمی و سرطان زا و قابل اشتعال و مواد شیمیایی که طی دهه‌ها در آنجا انبار شده بود، برداشته شد.

وی ادامه داد، این شرکت آلمانی مامور به رسیدگی به فقط 49 محموله از مواد خطرناک بود، اما در پایان، بیش از 75 محموله مورد رسیدگی قرار گرفت که 59 محموله از آن، بارگیری خواهد شد. 15 محموله دیگر نیز به روش امن و با رعایت اصول محیط زیستی در مکان‌های مناسب امحا خواهد شد.

اسود جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداد.

همزمان، مایکل فنتلر، کارشناس مواد شیمیایی مسئول اداره این عملیات در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در فوریه گفت که بیروت از دومین انفجار شیمیایی اجتناب کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها