از سوی معاون اول رئیس جمهور؛

وام 120 میلیون تومانی بافت فرسوده ابلاغ شد/ وام اجاره 40 میلیون

افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به 120 میلیون تومان در کلانشهر و وام ودیعه اسکان موقت برای متقاضیان نوسازی واحدهای فرسوده به 40 میلیون تومان به وزارت راه ابلاغ شد.

وام 120 میلیون تومانی بافت فرسوده ابلاغ شد/ وام اجاره 40 میلیون
کد خبر: 481798
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۲:۰۷:۱۸

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت دولت در خصوص افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در کلانشهرها و سایر شهرها و همچنین تسهیلات ودیعه اسکان موقت برای متقاضیان نوسازی این واحدها را به وزرای راه و شهرسازی، کشور، نیرو، نفت و اقتصاد، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و معاونان اقتصادی و حقوقی رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این مصوبه، تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در کلانشهرها (مشارکت مدنی دوره ساخت) به ازای هر واحد 120 میلیون تومان و تسهیلات ودیعه اسکان موقت 40 میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در سایر شهرها به ازای هر واحد 80 میلیون تومان و تسهیلات ودیعه اسکان موقت 30 میلیون تومان تعیین شده است.

در این مصوبه، بانک‌ها از مکلف بودن به پرداخت این رقم معاف شده و رقم مذکور، به عنوان سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

نرخ سود (کارمزد) وام نوسازی بافت فرسوده در مناطق کم برخوردار مرزی 4 درصد تعیین شد.

هیئت دولت نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در سایر مناطق را معادل نصف (50 درصد) نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در تعیین کرده است.

بنابراین با احتساب نرخ سود 18 درصدی از سوی شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده 9 درصد خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها