کد خبر: 481805
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۲:۱۴:۰۹
| |

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد؛

حضور30میلیون سهامدار عدالت در انتخابات مجامع شرکتهای سرمایه گذاری

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از امروز 30 میلیون سهامدار سجامی می توانند طبق زمان‌بندی اعلام شده، به سایت دیما مراجعه و در رای‌گیری مجامع شرکت های سرمایه گذاری شرکت کنند.

حضور30میلیون سهامدار عدالت در انتخابات مجامع شرکتهای سرمایه گذاری
کد خبر: 481805
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۲:۱۴:۰۹

اعتمادآنلاین| حسین فهیمی امروز در نشست خبری در مورد لزوم سهامدار بودن افراد حاضر در هیأت مدیره مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری، تصریح کرد: نکته مهم برای هیأت مدیره شدن «سهامدار» بودن است؛ چه کسانی که مشمول سهام عدالت هستند و چه کسانی که بعد از باز شدن نماد، سهام خریده اند، سهامدار محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: سهامداران می‌توانند افراد حقیقی یا حقوقی باشند که البته هر دو طیف باید تأیید صلاحیت شوند.

فهیمی در مورد الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: برگزاری مجمع عمومی شرکت‌ها به صورت الکترونیکی زیرساخت جدیدی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی سالهاست روی آن کار می‌کند و البته شرایط کرونایی نیز انگیزه ما را برای این اقدام بیشتر کرد. از سویی دیگر برخی از شرکت‌ها میلیون‌ها سهامدار دارند از این رو الکترونیکی کردن این مجامع اجتناب ناپذیر بود.

وی افزود: بر این اساس سامانه دیما راه اندازی شد تا ثبت نام کنندگان سجام بتوانند از طریق این سامانه، در مجامع عمومی شرکت‌ها، حضور یابند.

فهیمی گفت: شاهد اولین حضور 30 میلیون نفری برای یک هدف اقتصادی مشترک هستیم.

5 شرکت هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده اند

وی همچنین درباره زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: 5 شرکت هنوز سود را واریز نکرده اند که به محض واریز سو از سوی تمام شرکت‌ها، مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت سال 98 برای سهامداران پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: اگر این 5 شرکت نسبت به واریز سود اقدام نکنند علاوه بر اینکه طبق قانون مشمول جریمه می‌شوند، نام آنها را نیز اعلام و فاش می‌کنیم و اعلام نام این شرکت‌ها مهم‌ترین ضمانت اجرایی است.

گفتنی است، امروز صبح مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به صورت الکترونیکی برگزار شد که شرکت سهام عدالت استان قزوین اولین استانی است که مجمع آن برگزار شده است.

سهام‌داران غیر مستقیم که جمعیت آنها به بیش از 30 میلیون نفر می‌رسد از امروز می‌توانند طبق زمان‌بندی اعلام شده، به سایت دیما «درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک» مراجعه و در رأی‌گیری شرکت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها