محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا:

عارف و لاریجانی برای ریاست جمهوری تاییدصلاحیت خواهند شد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: از جناح مقابل محمدرضا عارف وارد خواهد شد و احتمالا صلاحیتش هم احراز خواهد شد و احتمالا لاریجانی هم وارد خواهد شد. البته افراد بسیاری نامزد شدند که بعید است صلاحیت‌شان احراز شود.

عارف و لاریجانی برای ریاست جمهوری تاییدصلاحیت خواهند شد
کد خبر: 481850
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۳:۱۲:۳۰

اعتمادآنلاین| محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در استرالیا درباره وضعیت جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: معتقدم که ورود سید ابراهیم رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری به نفع کشور و مردم است و امیدوارم که حتی اگر شخصا مایل به ورود به انتخابات نیست در نهایت راضی شود، کما اینکه او خودش مایل بود که در آستان قدس باقی بماند، اما ورودش به قوه قضائیه به نفع عدالت کشور بود؛ بنابراین افراد بیش از هر چیز باید این نکته را در نظر بگیرند که آیا باید مطابق میل خود عمل کرده و یا اینکه مطابق مصلحت کشور رفتار کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: ریشه فساد در قوه مجریه قرار دارد و او هم که در مبارزه با فساد دارای ید طولایی است به خوبی می‌تواند هم با مفسدان در درون قوه مجریه مقابله کند و هم ریشه‌های فساد را بخشکاند؛ بنابراین نامزدی او برای ریاست جمهوری به مصلحت کشور است. علاوه بر این با مبارزه جدی با فساد در درون قوه مجریه اصولا پرونده‌های فساد کم تری شکل خواهد گرفت که قوه قضائیه بخواهد به آنها رسیدگی کند.

فعال اصولگرا درباره وضعیت جریان اصلاحات برای ریاست جمهوری هم گفت: ممکن است که علی لاریجانی وارد عرصه رقابت انتخابات شود، معتقدم که ظریف نشان داد که صلاحیت داشتن پست حساسی مانند وزارت خارجه را هم ندارد چه برسد به پست ریاست جمهوی. از جناح مقابل محمدرضا عارف وارد خواهد شد و احتمالا صلاحیتش هم احراز خواهد شد و احتمالا لاریجانی هم وارد خواهد شد. البته افراد بسیاری نامزد شدند که بعید است صلاحیت‌شان احراز شود. برای مثال فردی مانند تاج زاده نامزد شده است که از سران فتنه بود و ادعای تقلب می کرد؛ در حالی که فیلم مخفی که از او گرفته شده و موجود است که در گعده دوستانش اذعان می‌کند که ما انتخابات را باخته ایم و این حجم از تقلب ممکن نیست. در حالی که با اینکه می‌دانست انتخابات صحیح است پس چرا رای مردم را زیر سوال برد؟ او با این اقدامش نشان داد که اصلا برای رای مردم احترامی قائل نیست و یک کودتا بر ضد آرای مردم به پا کرد حالا می‌خواهد وارد انتخابات شود؟

وی تصریح کرد: او وارد می‌شود که رد شود و بعد بگوید ما برای این رای نمی‌آوریم که نامزدهای انتخاباتی ما تایید صلاحیت نمی‌شوند، در حالی که در انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم که چهره شاخص اصلاح طلبان یعنی مجید انصاری تنها هفتاد هزار رای آورد؛ اما درصددند تا این موضوع را مخفی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها