«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا مدال وزنه‌بردار زن ایران در قهرمانی آسیا بر باد رفت؟/ نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»: انتظار داشتیم دخترانمان وزنه‌هایی که در کمپ‌ها زدند را تکرار کنند

مریم منظمی، نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری، گفت: ما از دخترانمان انتظار داشتیم تا وزنه‌هایی که در کمپ‌ها زدند را تکرار کنند. در دسته 81 کیلوگرم باجلانی و حسینی حاضر بودند. در زمان وزنه دوم، انتخاب الهام حسینی 99 کیلوگرم بود اما در ذهن خود وزنه‌بردار 98 بود و همین باعث شد که او دوبار وزنه را بیندازد و مدال نگیرد.

چرا مدال وزنه‌بردار زن ایران در قهرمانی آسیا بر باد رفت؟/ نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»: انتظار داشتیم دخترانمان وزنه‌هایی که در کمپ‌ها زدند را تکرار کنند
کد خبر: 481864
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مریم منظمی نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص عملکرد دختران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: کسب مدال در آسیا هدف بزرگ ما بوده و هست اما مهم برای ما این بود که تمامی وزنه‌برداران عملکرد خوبی در رقابت‌ها داشته باشند و به نظرم این اتفاق هم رخ داد. از سال 96 وزنه‌برداری ایران به صورت رسمی در بخش زنان راه‌اندازی شد و در سال گذشته هم اردوهای خوبی برگزار کردیم و در نتیجه پنج نفر را راهی رقابت‌ها کردیم و فکر می‌کنم این نتایج قابل قبول باشد.

منظمی ادامه داد: در سطح فنی این نفرات تغییرات خوبی را شاهد بودیم و این اتفاق خیلی خوبی است. به هرحال وزنه‌برداری زنان ایران نوپا است و من مطمئن هستم با انگیزه‌ای که دختران دارند، می‌توانند رشد خوبی را داشته باشند. در این رقابت‌ها دبیرکل فدراسیون جهانی به تمجید از دختران ایران پرداختند و برخی از آنها معتقد بودند که ایران در این چهار سال به اندازه 25 سال پیشرفت کرده است. رئیس فدراسیون ازبکستان نیز در اظهارنظری اعلام کرد که وزنه‌برداران زن ایران ظرفیت حضور در المپیک پاریس را دارند.

مریم منظمی

او با بیان مشکل بزرگ وزنه‌برداری زنان گفت: متاسفانه همه تمرینات را به تیم ملی معطوف کردند و در استان‌های خودشان فعالیتی محدودی دارند و کمتر تمرین می‌کنند. ما برنامه‌هایی برای رشد دختران داریم که می‌توان به برگزاری لیگ و آموزش‌های منظم اشاره کرد.

او درباره حاشیه ایجاد شده درخصوص وزنه زدن الهام حسینی در دسته 81 کیلوگرم تصریح کرد: ما از دخترانمان انتظار داشتیم تا وزنه‌هایی که در کمپ‌ها زدند را تکرار کنند. آقای خورشیدی مشاور فنی ما و جزو بهترین‌ها در جدول‌خوانی است. در این وزن باجلانی و حسینی حاضر بودند و مربیان برحسب شرایط موجود در جدول، وزنه‌ها را انتخاب می‌کردند. در زمان وزنه دوم، انتخاب الهام حسینی 99 کیلوگرم بود اما در ذهن خود وزنه‌بردار 98 بود و همین باعث شد که او دوبار وزنه را بیندازد و مدال نگیرد.

منظمی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو ضرب هم او با 122 کیلوگرم چهارم شد و برخی می‌گویند اگر وزنه درست را انتخاب می کردیم، او با 123 مدال می‌گرفت. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است وزنه‌برداری که برنز گرفت بعد از حسینی وزنه خود را از 122 به 123 تغییر داد و کاری از دست ما بر نمی آمد.

وزنه‌برداری زنان

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری همچنین درباره رکورد الهام حسینی که به اشتباه از آن به عنوان یک رکورد جهانی یاد شده است، تصریح کرد: چنین چیزی درست نیست و او با مهار وزنه 122 کیلوگرم در دو ضرب سنگین‌ترین وزنه‌ای که در بخش زنان ایران ثبت شده را به نام خود زد.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: خانم حسینی و سایر وزنه برداران اعزامی هر کدام توانستند در دسته وزنی خود رکوردهای ملی قابل توجهی بجای بگذارند. به طوری که خانم الناز باجلانی 22 کیلو رکورد جوانان، خانم فاطمه یوسفی 11 کیلو رکورد بزرگسالان و همچنین خانم حسینی 11 کیلو رکورد بزرگسالان را افزایش بدهند که ارزشمند است و مطمئن هستیم آینده‌ای درخشان پیش روی دختران وزنه‌بردار ایرانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها