کد خبر: 481884
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۳:۵۸:۳۵
| |

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

5 میلیارد به مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 5 میلیارد به مشاغل خانگی استان پرداخت شده است.

5 میلیارد به مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شده است
کد خبر: 481884
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۳:۵۸:۳۵

اعتمادآنلاین| علی آشتاب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان که امروز 11 اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌های، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است با توجه با شرایط کرونایی و اقتصادی کشور اعتقاد داریم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با استکبار، مخالفین و معاندین هستیم و به تبع برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری باید تمام دستگاه‌ها و هر فرد باید توان صد درصدی خود را بگذارد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: سال 99 سال بسیار سختی با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی بخشی از دستگاه‌های خدمات که سهم اشتغال از دستگاه‌های خدمات حدود 40 درصد است و به خاطر اینکه بتوانیم حمایت از این بنگاه‌ها را داشته باشیم و نیروی کار صیانت شود و برای حفظ اشتغال مبلغ 195 میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال به 24 هزار 986 نفر برای پرداخت حقوق، تأمین مواد اولیه و نیازهای جاری بنگاه‌ها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: برای صیانت از سلامت نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار 9708 مورد از بنگاه‌ها صورت گرفت.

آشتاب اضافه کرد: دوره‌های آموزشی با بهداشت و ایمنی کار در سال گذشته انجام شد که در این راستا 6912 نفر ساعت آموزش داده شده است.

وی بیان کرد: این آموزش‌ها باعث کاهش حوادث ناشی از کار می‌شود که نسبت سال 99به 98 کاهش 33 درصدی داشته‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: 6890 پرونده به هیات تشخیص و حل اختلاف در لرستان ارجاع شد که 3250 مورد به‌صورت سازشی حل‌وفصل شد.

آشتاب عنوان کرد: این سازش حدود 61 درصد است که این سازش امکان همکاری برای کارگر و کارفرما را مهیا می‌کند.

وی اظهار کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بازوان مشورتی کارگر و کارفرما در بنگاه‌ها هستند که در سال 99 از 314 تا به 348 تا رسیده که رشد 10 درصدی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: در حوزه اشتغال 22 تا جلسه داشته 160 مصوبه داشته و در بحث اشتغال روستایی و حفظ اشتغال در روستا و مهاجرت معکوس اقداماتی انجام شده و 1340 طرح حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح‌ها پرداخت شده که بهره‌برداری از آن‌ها زمینه اشتغال 5580 نفر فراهم می‌کند.

آشتاب خاطرنشان کرد: مشوق‌های مانند طرح کارورزی نیز اعمال شده که 756 نفر از فارغ‌التحصیلان مهارت افزایی را در بنگاه‌ها طی کرده‌اند و سه ماه اول حقوق و بیمه‌ها آن‌ها را دولت پرداخت کرده است و گفته شده اگر آن‌ها جذب شوند تا دو سال معافیت بیمه‌ای سهم کارفرمایان قائل می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای یارانه دستمزد، هر بنگاهی که نیروی جدید استخدام کند به مدت یک سال یک‌سوم حقوق آن را دولت پرداخت می‌کند که در این راستا سهم استان 538 نفر در سال 99 بوده که با تلاش 752 نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اشتغال اتباع خارجی، افزود: 46 نفر از اتباع خارجی در استان شناسایی شده و اخراج شدند و 34 نفر نیروی داخلی مشغول به کار شده‌اند.

آشتاب بیان کرد: در راستای اشتغال حمایتی، 112 میلیارد تسهیلات ارزان قیمت به دستگاه‌های بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است که باید مواظبت کنند تبدیل به اشتغال شود.

وی با بیان اینکه برای مشاغل خانگی نیز حدود 5 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: با توجه به سفر معاونین وزیر که تسهیلاتی قول داده شده در حال به ثمر نشستن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: بانک توسعه و رفاه کارگران 410 میلیارد تومان مشارکت در پروژه های عمرانی استان دارند و پیش بینی می‌شود که 120 شرکت پشتیبان مشاغل خانگی هم 20 میلیاردی که قول داده‌اند به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده و کار آن‌ها در حال انجام است که پرداخت شود.

آشتاب تصریح کرد: 39 بنگاه شهرک دام در صندوق کارآفرینی در حال تکمیل پرونده هستند و پیش‌بینی ما این است که کارخانه شیرخشک بروجرد تا پایان خردادماه آماده افتتاح شود که کار بسیار ارزشمندی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود فاز اول گاوداری 6000رأسی دلفان با همان معیار و ملاک مدنظر تا پایان خرداد افتتاح شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: طرح‌های اقتصادی حدود 845 میلیارد معرفی شده برای برنامه 1400 معرفی شده است.

آشتاب بیان کرد: در حوزه اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محل کار طرح کاج داریم که دنبال می‌شود 39 کارگاه داشتیم معرفی الگوهای موفق در حوزه کسب‌وکار باعث الگوپذیری می‌شود جشنواره کارآفرین‌های برتر کارگران نمونه و ...‌ برگزار شده است.

وی ادامه داد: در پنج شهرستان ورزشگاه داریم که 30 میلیارد تومان اخیراً برای استخر الیگودرز، دورود و تکمیل سالن چندمنظوره، چمن مصنوعی و محوطه‌سازی بروجرد گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ایجاد اشتغال در مناطق آسیب‌پذیر در حال پیگیری است و در مناطق سیل‌زده پل‌دختر بنا شده که 100 نفر کارآفرین تربیت شود که در حال ثبت‌نام هستند که توسط متخصصین پالایش می‌شود بقیه تحت آموزش مجازی قرار می‌گیرند که زمینه تحول اقتصادی را می‌توانند در منطقه ایجاد کنند.

آشتاب تصریح کرد: 65 تعاونی در سال 99 ایجاد شده و در راستای احیای تعاونی‌های راکد 39 تعاون فعال شده و 9 میلیارد به آن‌ها تزریق شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها