اسماعیل حلالی، هافبک اسبق تیم فوتبال پرسپولیس:

نباید استقلال تاجیکستان را بزرگ کرد/ در 3 سال اخیر چنین فوتبالی از تراکتور ندیده بودم

هافبک اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: استقلال تاجیکستان با برتری چهار بر یک مقابل الهلال نشان داد تیم گردن‌کلفت و باکیفیتی است اما پرسپولیس نباید این تیم را بیش از اندازه بزرگ کند.

نباید استقلال تاجیکستان را بزرگ کرد/ در 3 سال اخیر چنین فوتبالی از تراکتور ندیده بودم
کد خبر: 481901
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل حلالی درباره عملکرد تیم پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این تیم مرحله گروهی را خیلی خوب شروع کرد و در چهار بازی 12 امتیاز به دست آورد. مقابل الوحده امارات هم به هیچ وجه مستحق باخت نبود زیرا حریف از تنها توپی که روی دروازه پرسپولیس آورد به گل رسید. در همان مسابقه تیم ما کاملا روی الوحده مسلط بود. دو توپ به تیر زد و چند موقعیت دیگر را هم به راحتی از دست داد.

به گزارش فارس، وی افزود: برخلاف برخی اظهارات مبنی بر ساده بودن گروه پرسپولیس اصلا گوا هند، الریان قطر و الوحده امارات ساده‌ نبودند زیرا هر حریفی مقابل تیمی که در سه دوره اخیر دو بار فینالیست شده و نایب قهرمان دوره قبلی است قرار بگیرد، قطعا باانگیزه متفاوتی ظاهر می شود. پرسپولیس بهترین عملکرد را بین 20 تیم حاضر در منطقه غرب داشت و بیش‌ترین امتیاز را به دست آورد.

پیشکسوت تیم پرسپولیس تصریح کرد: در ابتدای مسابقات شهریار مغانلو تازه به ترکیب اضافه شده و دوران محرومیت عیسی آل کثیر تازه تمام شده بود. به همین دلیل نیاز داشتند بیشتر بازی کنند تا خود را بازیابی کرده و به شرایط ایده‌آل برسند. امیدوارم در ادامه لیگ هم شاهد عملکرد خوب پرسپولیس باشیم.

حلالی درباره تقابل پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان توضیح داد: هرچند این تیم ناشناخته است اما در اولین دوره حضورش در لیگ قهرمانان در خاک عربستان چهار بر یک الهلال را شکست داد و به عنوان صدرنشین بالا آمد. این موضوع نشان می‌دهد تیم گردن کلفتی است و بازیکنان باکیفیتی دارد. البته پرسپولیس اصلا نباید به تیم مقابل خود بیش از اندازه نگاه کند.

وی افزود: ایرادی که در دوره قبلی در پرسپولیس وجود داشت بیش از اندازه بزرگ کردن و بت ساختن از اولسان بود. در حالیکه وقتی مقابل این تیم کره‌ای قرار گرفتیم مشخص شد تیم خیلی سطح بالایی هم نیست و همان بزرگ کردن حریف کار دست ما داد. هرچند باید رقیب را آنالیز کرده و با شناخت نسبت به استقلال تاجیکستان به مصاف این تیم برویم اما نباید نتایج قبلی‌اش را هم بیش از اندازه بزرگ کنیم زیرا ما هم پرسپولیس هستیم که در چهار دوره اخیر قهرمان لیگ برتر ایران شده، امسال اصلی‌ترین مدعی قهرمانی است و در سه سال اخیر دو بار نایب قهرمان آسیا شده است.

بازیکن اسبق تراکتور درباره عملکرد این تیم در مرحله گروهی توضیح داد: تراکتور در سه بازی دور رفت مساوی کرد اما هرچه جلوتر رفتیم با رسیدن به شکل خوب، تیم تر شد و واقعا در بازی آخرش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. تنها یک موقعیت به شارجه امارات در دقیقه 83 داد و در سایر لحظات با تفکر و انگیزه بالایی برای کسب برد مقابل این تیم بازی کرد. تراکتور تنها تیم بدون شکست مرحله گروهی است اما مقداری شانس و اقبال هم داشت.

حلالی افزود: 3-2 سال بود تراکتور را مثل بازی با شارجه مدبرانه، بابرنامه، بدون اشتباه و مسئولیت پذیر ندیده بودم. با این شرایط حق تراکتور صعود بود و خوشبختانه نتایج سایر گروه‌ها کمک کرد این تیم به حق خود برسد. رسول خطیبی رو به جوانگرایی و استفاده از نفرات بومی آورده است. نفراتی مثل مسعود شجاعی که سن‌شان بالاتر است تا حدی از تفکرات سرمربی تراکتور بیرون آمده اند و رسیدن به نتایج پس از این تغییرات زمانبر بود اما شرایط فعلی تراکتور این تیم را به حریفی خطرناک برای تیم‌های لیگ برتر تبدیل می‌کند.

وی درباره النصر عربستان، حریف تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی گفت: النصر یک تیم کاملا حرفه‌ای است و نسبت به تیم‌های دیگر سطح بالاتری دارد. کار تراکتور سخت است اما با این روندی که پیش گرفته است تا آن زمان به شرایط ایده‌آلی می‌رسد و حریف سختی برای النصر خواهد بود.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از عملکرد فولاد در مرحله گوهی عنوان کرد: گروه فولاد خیلی سخت بود اما این تیم هم با توجه به بضاعت نفراتش و اینکه به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود نتوانست بازیکنان جدیدی جذب کند، کار شاقی انجام داد و مقابل تیم های بزرگی مثل النصر عربستان، السد قطر در مرحله گروهی و العین امارات در مرحله پلی‌آف ایده‌آل بازی کرد.

حلالی افزود: هرچند امکانات تیم های ایرانی ضعیف است ولی فوتبال مان نسبت به حریفان غرب آسیا بالاتر است. اگر فولاد هم مقداری خوش‌شانس بود می‌توانست جزو 8 تیم برتر این منطقه باشد. به همین دلیل اختصاص 2+2 سهمیه به تیم ‌های ایرانی کم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها