نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت 17:30 در وین برگزار می‌شود

نشست کمیسیون مشترک برجام تا ساعاتی دیگر در وین برگزار می‌شود تا نتیجه نشست‌های کارگروه‌های کارشناسی سه گانه را مورد بررسی و جمع بندی قرار دهد و براساس اعلام قبلی، پس از آن هیأت‌ها به پایتخت‌ها باز خواهند گشت.

نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت 17:30 در وین برگزار می‌شود
کد خبر: 481903
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ساعت 17:30 عصر امروز (شنبه) به وقت تهران (15 به وقت وین) 11 اردیبهشت ماه قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به منظور بررسی و‌ جمع‌بندی نتیجه کارگروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی در سطح روسای هیأت‌ها در وین برگزار شود.

به گزارش فارس، دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل شهر وین برگزار و حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

براساس اعلام قبلی، پس از این جلسه هیأت‌های مذاکره‌ کننده به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.

این گفت‌وگوها از روز سه‌شنبه در وین در جریان است و روز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت ماه) نیز دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد.

در طول این چند روزکارگروه‌ها و هیأت‌ها با برگزاری جلسات فشرده به بحث‌و بررسی در خصوص متون پرداخته‌اند.

هیأت ایرانی شرکت کننده در این مذاکرات به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه عازم وین شد. نمایندگانی از وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی نیز در این هیأت حضور دارند و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دیدارهای فشرده دوجانبه، سه جانبه و پنج جانبه در وین برگزار شد.

روز پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه دیداری چهارجانبه بین سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی و روسای هیأت‌های سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) برگزار شد. علاوه بر این، عراقچی و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کردند. از سوی دیگر، معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین با وزیر خارجه اتریش دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

سید عباس عراقچی و میخائیل اولیانوف رؤسای هیأت‌های ایران و روسیه در وین، صبح امروز (شنبه) در جلسه‌ای به رایزنی نشستند و بر ضرورت استمرار نزدیکی مواضع دو کشور تأکید کردند. طرف روس بار دیگر بر حمایت خود از توافق هسته‌ای و لزوم رفع تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، تأکید کرد.

از سوی دیگر اولیانوف نماینده روسیه از رایزنی هیأت‌های سه کشور اروپایی عضو برجام، روسیه و چین با هیأت آمریکایی در وین پیش از نشست عصر امروز (شنبه) کمیسیون مشترک برجام خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها