کد خبر: 481920
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۵۷:۲۸
| |

جلال میرزایی، نماینده سابق مجلس:

صحت و سقم تغییرات لایحه بودجه مشخص شود

یک نماینده سابق مجلس گفت: اعتبارات برخی دستگاه‌ها در جداول و ردیف‌های بودجه سال 1400 بعد از اتمام کار کمیسیون تلفیق و تصویب در صحن علنی مجلس تغییر یافته که صحت و سقم این موضوع باید روشن شود.

صحت و سقم تغییرات لایحه بودجه مشخص شود
کد خبر: 481920
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۵۷:۲۸

اعتمادآنلاین| نماینده سابق مجلس گفت: برای رفع ابهام در تغییرات لایحه بودجه باید به زبان اعداد و ارقام سخن گفت افکار عمومی منتظر شفافیت این مساله هستند.

به گزارش ایرنا، «جلال میرزایی» با اشاره به تغییرات جداول لایحه بودجه 1400 گفت:اعتبارات برخی دستگاه‌ها در جداول و ردیف‌های بودجه سال 1400 بعد از اتمام کار کمیسیون تلفیق و تصویب در صحن علنی مجلس تغییر یافته که صحت و سقم این موضوع باید روشن شود.

نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در جامعه وقتی مساله ای مطرح می‌شود جار وجنجال رسانه‌ای، اصل قضیه را به حاشیه می برد، باید مسوولیت این اقدام مشخص شود، مصوبات کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس مشخص است با استخراج اطلاعات به راحتی این مساله شفاف سازی می شود.

میرزایی تصریح کرد: اضافه نمودن اعتبارات برخی از دستگاه‌ها نوعی بدعت در قانونگذاری است وجایگاه مجلس و شان نمایندگان را زیر سوال می برد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه باید صراحتا نظر خود را بیان کند اگر انتقادی به مصوبات تصویب شده در لایحه بودجه از سوی دولت وجود داشته باشد ایرادی ندارد چون از طرف مجلس تصویب شده و همه باید به قانون احترام بگذاریم. اما موضوع محل بحث این است که تغییرات اعمال شده در حلقه ای صورت گرفته و ابهاماتی را در این زمینه به وجود آورده است.

نماینده سابق مردم ایلام گفت: نمایندگان مجلس یازدهم مدعی بودند که مجلس را در راس امور قرار داده و اعتبار آن را افزایش می دهند، اما این روند کمکی به بهبود جایگاه مجلس در ساختار قدرت نمی‌کند.

میرزایی خاطر نشان کرد: کمیسیون های تلفیق، برنامه و بودجه و اصل 90 در این زمینه بصورت شفاف توضیح دهند و این شجاعت را داشته باشند که با بیان این مسال،ه مانع رخ دادن چنین اتفاقاتی در آینده شوند.

وی با اشاره به نامه احمد توکلی به قالیباف در مورد دستکاری غیرقانونی لایحه بودجه 1400 گفت: دیده بان و شفافیت و عدالت طی نامه ای از قالیباف خواستار شد که ابعاد این قضیه مشخص شود و و بعد از توضیح الیاس نادران رییس کمیسیون تلفیق، توکلی اعلام کرد این ابهامات برطرف شده که این پاسخ افکار عمومی نیست.

نماینده سابق مردم ایلام در مجلس گفت: هدف از بیان اشتباهات و تصمیم های غلط اصلاح امور است و به حاشیه بردن این مساله کمکی به اصلاح سیستم نمی کند.

میرزایی با اشاره به بیانیه خبرگزاری جمهوری اسلامی در مورد تغییرات لایحه بودجه که با واکنش خبرگزاری خانه ملت همراه شد، گفت: اگر در گزارش ایرنا آمار و ارقام به اشتباه بیان شده، اذعان به اشتباه و عذرخواهی شجاعت است و به فرهنگ سازی در این زمینه کمک می‌کند ،اما اینکه این موضوع از طرف خود نمایندگان مطرح شده ونامه ای هم به رییس مجلس نوشته اند و دیده بان شفافیت و عدالت هم در ابتدا خواستار شفافیت بوده ،خبرگزاری ایرنا به عنوان مهمترین خبرگزاری کشور به عنوان رسالت خبری خود با زبان اعداد و ارقام این مساله را برای افکار عمومی مشخص کند.

وی افزود:اگر چه واضح است که طرح این بحث از سوی خبرگزاری ایرنا به قصد اصلاح بوده است باید عذرخواهی در چارچوبی باشد که به رفع ابهام در این زمینه کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها