کد خبر: 481950
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۶:۲۸:۵۰
| |

حاجی‌صادقی، نماینده، ولی فقیه در سپاه:

مبنای حرکت سپاه فراجناحی است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از اصل انقلاب، ارکان و ماهیت انقلاب هیچ‌گاه بی‌طرف نبوده و نخواهد بود. مبنای حرکت سپاه فراجناحی است.

مبنای حرکت سپاه فراجناحی است
کد خبر: 481950
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۶:۲۸:۵۰

اعتمادآنلاین| حاجی صادقی حضور حداکثری، بیان شاخص‌های انقلابی، عدم ورود مصداقی، تأمین سلامت و امنیت، فرصت بودن انتخابات برای نظام اسلامی و دعوت جبهه انقلاب به وحدت برابر استکبار را از مبانی دکترین رفتار سیاسی سپاه برشمرد و گفت: مردمی و پاسخگو بودن از جمله ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور است، اما برجسته‌ترین شاخصی که با استفاده از تجربیات گذشته به آن نیازمندیم، این است که ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که سرباز ولایت و در امتداد ولایت باشد.

به گزارش سپاه نیوز، در آستانه فرارسیدن 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به تشریح اقدامات و فعالیت‌های حوزه عقیدتی و دکترین رفتار سیاسی سپاه پرداخت.


نماینده، ولی فقیه در سپاه در این نشست از علامه شهید مرتضی مطهری به عنوان متفکر بزرگ عالم اسلام و الگوی استاد کامل نام برد و گفت: برجسته‌ترین ویژگی این علامه بزرگ جامعیت بود و سپاهی که هویت و اصالت اصلی خود را به جوانان بصیر، انقلابی و مجاهد دارد، سالروز شهادت این استاد بزرگوار را به عنوان روز عقیدتی ـ سیاسی در سپاه قرار داده است.

حجت الاسلام حاجی صادقی بصیرت دینی و دین‌شناسی، معنویت و روحیه آزادگی، روحیه جهادی و انقلابی و فرهنگ عاشورایی را از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از سپاه برشمرد و اظهار کرد: امروز پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار، توانمندی و آمادگی کامل در تمامی عرصه‌ها محکم و استوار ایستاده‌اند و این پاسداری غیر محافظه‌کارانه از انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد و تمامی عرصه‌ها را شامل می‌شود.

حاج قاسم مجاهد و دیپلماتی کارکشته بود

حاجی صادقی در ادامه با اشاره به بخشی از ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تأکید بر اینکه باید مراقبت کنیم تا افتخارات خود را کمرنگ نکنیم، اظهار کرد: حاج قاسم نه تنها یک مجاهد برجسته بلکه دیپلماتی کارکشته بود که بسیاری از سران کشور‌ها را با منطق استوار خود همراه می‌کرد؛ حاج قاسم شخصیتی فراجناحی بود، اما این فراجناحی بودن هرگز روحیه انقلابی ایشان را تحت تأثیر قرار نمی‌داد و حتی دشمنانش هم برای این شخصیت برجسته احترام قائل بودند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دنیا آرزو می‌کرد شخصیتی، چون حاج قاسم داشته باشد گفت: شخصیت‌هایی از جنس حاج قاسم عزیز ما می‌توانند در دنیای امروز مؤثر باشند و عزت و اقتدار کسب کنند. وی موضع غیر عزتمندانه را عامل پیشرفت دشمن توصیف و تصریح کرد: عشق و علاقه وافر مردم به سردار سلیمانی به معنای واقعی از روی معرفت و قدرشناسی بود و همگان این شهید والامقام را مرد میدان و تجسم اراده‌های قاطع یک ملت می‌شناسند.

وی حاج قاسم را مرد تمامی میدان‌ها توصیف و اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان نظامی، خدمت، مردمداری، دفاع از مظلوم بود و در عین حال هنر و قدرت اقناع‌سازی دیپلماتیک ایشان بر همگان عیان بود.

سپاه در صیانت از اصل انقلاب هیچ‌گاه بی طرف نیست

نماینده، ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش دکترین سیاسی را مبنای عمل و رفتار سیاسی سپاه و مبتنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از اصل انقلاب، ارکان و ماهیت انقلاب هیچ گاه بی طرف نبوده و نخواهد بود. ما در برابر جبهه استکبار بی طرف نیستیم، اما درون جبهه انقلاب در هیچ شرایطی از مصداق و یا شخصی حمایت نمی‌کنیم و مبنای حرکت سپاه فراجناحی است.

حاجی صادقی حضور حداکثری، بیان شاخص‌های انقلابی، عدم ورود مصداقی، تأمین سلامت و امنیت، فرصت بودن انتخابات برای نظام اسلامی و دعوت جبهه انقلاب به وحدت برابر استکبار را از مبانی دکترین رفتار سیاسی سپاه برشمرد و گفت: مردمی و پاسخگو بودن از جمله ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور است، اما برجسته‌ترین شاخصی که با استفاده از تجربیات گذشته به آن نیازمندیم، این است که ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که سرباز ولایت و در امتداد ولایت باشد. در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی در هر مقطعی تبعیت کامل از ولایت فقیه داشتیم موفق بودیم. برجستگی حاج قاسم و سید حسن نصرالله به دلیل ولایتمداری است. نماینده، ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار کرد‌: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دشمن جبهه نامتجانس علیه انقلاب اسلامی ایجاد کرده است؛ توصیه ما به دوستان این است که نگذاریم وسوسه‌های شیطانی ما را به خود مشغول کند. وی با اشاره به طرح شائبه‌هایی در خصوص هدف قرار گرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط موشک‌های ایرانی گفت: موشک‌هایی که مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند نه از پایگاه ایران بلکه از پایگاه‌های انقلاب اسلامی شلیک شدند؛ گفتمان انقلاب اسلامی امروز مرز‌ها را درنوردیده و موجب توانمندی و بیداری مردم منطقه شده است و رژیم صهیونیستی بداند که این انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است که آنان را روز به روز به مرگ نزدیک می‌کند.

دشمنان زبانی جز زور نمی‌فهمند

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه دشمنان ما زبانی جز قدرت و اقتدار را نمی‌فهمند اظهار کرد: اگر امروز جبهه استکبار جرئت ندارد کوچک‌ترین تعرضی به ایران اسلامی کند، به برکت اقتدار، قدرتمندی و ظرفیت‌های دفاعی است که به فضل الهی از آن برخورداریم.

حاجی صادقی با تأکید بر اینکه به‌حمدالله در اوج قدرت قرار داریم، گفت: امروز هم از اشراف اطلاعاتی خوبی برخورداریم، هم توان و قدرت نظامی ما را دشمنان شناخته‌اند و هم از توان و ظرفیت انسان‌های مقاوم برخورداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها