کد خبر: 481966
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۸:۲۷:۴۷
| |

برگزاری مراسم لیالی قدر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در گیلان

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه رمضان در بقاع متبرکه گیلان، گفت: از مهمترین مجاری تغییر قضا و قدر الهی، دعا و توسل و شب‌های قدر، مهمترین ساعات سال برای دعا و مناجات است.

برگزاری مراسم لیالی قدر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در گیلان
کد خبر: 481966
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۸:۲۷:۴۷

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه رمضان در بقاع متبرکه گیلان، گفت: از مهمترین مجاری تغییر قضا و قدر الهی، دعا و توسل و شب‌های قدر، مهمترین ساعات سال برای دعا و مناجات است.

او افزود: برای تامین شرایط لازم برای استفاده معنوی عمومی مردم از محیط بقاع متبرکه گیلان وامام زادگان، مراسم احیای شب‌های قدر با تعامل با ستاد‌های شهرستانی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: شرایط ویژه‌ای در کشور از نظر شیوع ویروس کرونا وجود دارد و برگزاری مراسم شب‌های احیا با توجه به تعاملی که میان ادارات اوقاف با ستاد مقابله با کرونا شهرستان‌ها وجود دارد از نظر بقاع متبرکه مجری برگزاری مراسم، متغیر است.

حجت الاسلام علیزاده، با بیان اینکه اکثر بقاع متبرکه دارای صحن و محیط‌های روباز آمادگی برگزاری مراسم شبهای احیا را دارند، افزود: درب‌ها و صحن‌های امامزادگان به روی عموم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک و دستکش در فضا‌های روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به‌ویژه در لیالی قدر فراهم است.

او گفت: نظافت و ضدعفونی کردن ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه به صورت مداوم و همه روزه از سوی خدام افتخاری انجام می شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان تصریح کرد: همه برنامه‌های معنوی اعم از اقامه نماز‌های جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در فضای صحن بقاع متبرکه از ابتدای ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال اجرا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها