رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود خبر داد:

پاکسازی کامل رودخانه‌های شهرستان از ادوات صید غیرمجاز

ایوب زارع رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: رودخانه‌های لنگرود از ادوات صید غیرمجاز پاکسازی می‌شوند تا مکانی امن برای ماهیان در فصل تخم ریزی باشند.

پاکسازی کامل رودخانه‌های شهرستان از ادوات صید غیرمجاز
کد خبر: 481968
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۸:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: رودخانه‌های لنگرود از ادوات صید غیرمجاز پاکسازی می‌شوند تا مکانی امن برای ماهیان در فصل تخم ریزی باشند.

ایوب زارع با بیان اینکه در این موقع از سال رودخانه‌ها زایشگاه ماهیان و سایر آبزیان محسوب می‌شوند و برخی از متخلفین در فکر صید این گونه های ارزشمند هستند، گفت: در فصل ممنوعیت صید ماهی برخی از صیادان متخلف اقدام به صید ماهیانی می‌کنند که در فصل تخم ریزی به داخل رودخانه مهاجرت کرده و با توجه به موقعیت رودخانه محل امنی برای زادآوری پیدا می‌کنند، اما غافل از اینکه صیادان غیرمجاز و متخلف مانع از ادامه چرخه ذاتی این ماهیان می‌شوند و باعث اخلال در زادو ولد ماهیان می‌شوند که نهایتا کاهش تولید آبزیان را به همراه دارد.

وی افزود: مأموران محیط زیست شهرستان لنگرود از ابتدای فصل تخم ریزی ماهیان تاکنون پایش‌های مکرر شبانه روزی را در محدوده رودخانه‌های این شهرستان داشتند و گشت و کنترلها تا پاکسازی کامل رودخانه‌های شهرستان ادامه خواهد داشت.

زارع تصریح کرد: طی عملیاتی مشترک، گشت و کنترل آبی و خاکی در طول مسیر رودخانه شلمانرود و لنگرود رودخان و محدوده سد لاستیکی به اجرا در آمد و کلیه آلات و ادوات صیدغیرمجاز از رودخانه شلمانرود پاکسازی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: این صیادان متخلف بومی هستند و حتما با استمرار گشت زنی‌ها با این متخلفین برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی افزود: حجم صید امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده است و افزایش امکانات و نیروها برای گشت زنی و نظارت کمک خواهد کرد تا با صیادان متخلف بیش از پیش برخورد کنیم.

زارع ادامه داد: برخی از متخلفین برای کسب درآمد بیشتر و کم بودن درآمدشان برای پهن کردن این دامها به منظور صید ماهیان اقدام می‌کنند و ماهی‌های صید شده را در بازار ماهی فروشان لنگرود و بازار شهرستان های دیگر به فروش می‌رسانند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد: دستگیری متخلفین امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و به دلیل حساسیت موضوع صید، با توجه به فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی در سطح رودخانه های حفاظت شده استان، مأمورین اجرایی به شکل مستمر بستر رودخانه‌های استان را پایش و سطح رودخانه‌ها را از هر گونه آلات و ادوات صید غیرمجاز پاکسازی می‌کنند.

وی گفت: در این عملیات مامورین یگان حفاظت محیط زیست بیش از دهها رشته تور زیرآبی و دام رودخانه‌ای و تور سالیک از متخلفین عرصه های زیست محیطی کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود دارای دو رشته رودخانه است خاطرنشان‌ کرد: ادامه این ماموریت با قدرت در تمام مناطق شهرستان به اجرا گذاشته خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها