مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک:

کشتی با بنی تمیم در انتخابات کنفدراسیون آسیا بهتر نتیجه می گرفت/ فضای مجازی بستری برای سنگ‌اندازی در مناسبات بین المللی

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: برای کسب کرسی در جهان لازم است فرد کاندیدا فعالیت زیادی داشته باشد تا همه او را بشناسند.

کشتی با بنی تمیم در انتخابات کنفدراسیون آسیا بهتر نتیجه می گرفت/ فضای مجازی بستری برای سنگ‌اندازی در مناسبات بین المللی
کد خبر: 481998
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی هاشمی‌طبا در خصوص شکست ایران در کسب کرسی‌های بین‌المللی و عدم کسب کرسی‌های تاثیرگذار اظهار داشت: اصل قضیه این است که خود فرد باید فعال و در مجامع مختلف حضور داشته باشد تا افراد بین‌المللی او را بشناسند. مثلاً دکتر توکل سالها در فدراسیون جهانی کشتی حضور داشت و برخی دوستان هم در فدراسیون‌های دیگر بودند. آنها کیفیت وجودی خود را اثبات کردند اما در کنار آن حمایت داخلی هم لازم است.

به گزارش فارس، رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در پاسخ به اینکه عباس جدید در شورای کشتی آسیا نتوانست کرسی بگیرد و این موضوع مطرح شده برخی از داخل سنگ اندازی کردند، تصریح کرد: عباس جدیدی یک فرد رسمی و اداری نبود؛ اگرچه از نظر ورزش قهرمانی فرد شناخته شده ای در جهان است. جدا از اینکه شنیده‌ام افرادی در داخل مشکلاتی را ایجاد کردند اما نمی‌شد او را برای پست اداری نامزد کرد.

هاشمی طبا ادامه داد: جدیدی از دو سال قبل باید در چندین جلسه شرکت و ارتباط مستقیم با افراد مختلف برقرار می‌کرد. در واقع، برای هر کاری مقدماتی لازم است اما این مقدمات برای جدیدی فراهم نبود. شاید اگر بنی‌تمیم نامزد می‌شد، نتیجه بهتری می‌گرفت.

وی افزود: اینکه ناگهان بخواهیم یک نفر را بفرستیم تا کرسی بگیرد، جواب نمی‌دهد. ما باید کسی را به عنوان نامزد معرفی کنیم که در کارهای اداری و مدیریتی هم سابقه داشته باشد. مثلاً هادی ساعی به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیک ایران چهره شناخته شده‌ای است اما اگر بخواهد در مجامع بین‌المللی پست اداری بگیرد، کار ساده‌ای در پیش نخواهد داشت.

عضو سابق کمیته بین‌المللی المپیک درباره اینکه ما از قدیم تا الان شاهد هستیم برخی از داخل اطلاعاتی را به کشورهای دیگر می‌دهند تا کرسی‌ها از دست برود، تصریح کرد: کسانی که بخواهند سنگ بیندازند نیاز به اجازه ندارند. آنها از طریق فضای مجازی خیلی کارها را انجام می‌دهند.

وی درباره اینکه ما پست‌هایی در جهان داریم که نتوانستند در مناقشات بین‌المللی به ما کمک کنند که می‌توان در این خصوص به فوتبال اشاره داشت، خاطر نشان کرد: تاج فقط در کنفدراسیون آسیا پست دارد. شاهد هستید سال گذشته در بحرین به سرود ایران اهانت شد. تیم ملی باید همان زمان از زمین خارج می‌شد اما آنها هم اهانت را قبول کردند و باختند. وقتی اینگونه عمل می‌کنیم یعنی خودمان ضعف داریم. سرپرست و رئیس فدراسیون هم همانگونه ایستادند تا به پرچم و سرود تیم ملی اهانت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها