کد خبر: 482020
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۸:۳۳:۰۰
| |

محمد شریعتمداری کاندیدای تازه انتخابات 1400 خواهد بود؟

خانجانی ، شریعتمداری را یکی از گزینه‌های تأثیرگذار جریان اصلاح‌طلب دانست و افزود: او از جمله وزرایی است که در حوزه‌های شفافیت، جوانگرایی و رفاه اجتماعی فعالیت‌های خوبی داشته و توانمندی بالایی دارد.

محمد شریعتمداری کاندیدای تازه انتخابات 1400 خواهد بود؟
کد خبر: 482020
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در شرایطی که گفته شده بود حزب کارگزاران گزینه‌های پیشنهادی خود را روز شنبه (دیروز) به جبهه اصلاح‌طلبان ایران معرفی می‌کند، جهانبخش خانجانی درباره نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «صرف نظر از شخصیت‌های تأثیرگذاری که اصلاح‌طلبان دارند، نام آنهایی را که بیم عدم تأیید صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان داریم مطرح نمی‌کنم، اما افرادی مانند آقای اسحاق جهانگیری، محسن‌ هاشمی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمدرضا عارف، بیژن زنگنه و عباس آخوندی از چهره‌های مدنظر اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات 1400 هستند».

به گزارش روزنامه ایران، خانجانی ، شریعتمداری را یکی از گزینه‌های تأثیرگذار جریان اصلاح‌طلب دانست و افزود: « او از جمله وزرایی است که در حوزه‌های شفافیت، جوانگرایی و رفاه اجتماعی فعالیت‌های خوبی داشته و توانمندی بالایی دارد». در عین حال علی محمدنمازی، دیگر عضو کارگزاران از نامزدی شریعتمداری ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: «تاکنون حزب روی معرفی محسن ‌هاشمی و محمدجواد ظریف اجماع داشته است و حتی اگر اسحاق جهانگیری بخواهد به این جمع اضافه شود، این موضوع را حزب بررسی می‌کند.» شهاب طباطبایی سخنگوی حزب ندای ایرانیان هم محمدجواد ظریف و صادق خرازی را دو نامزد مورد نظر این حزب برای معرفی به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان معرفی کرد. حسین نورانی‌نژاد، سخنگوی حزب اتحاد ملت هم به ایسنا گفت: سید مصطفی تاج‌زاده، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، شهیندخت مولاوردی و محمد صدر به عنوان کاندیداهای پیشنهادی حزب اتحاد ملت به جبهه اصلاحات ایران معرفی شدند. به گفته وی، این افراد طی بحث و گفت‌وگو و نهایتاً رأی‌گیری در دفتر سیاسی و شورای مرکزی حزب انتخاب شدند.


فارغ از این ترجیحات، اشاره اصلاح‌طلبان به «بیم عدم تأیید صلاحیت در شورای نگهبان» در حالی است که روز گذشته روزنامه کیهان در یادداشتی شورای نگهبان را یکی از اهرم‌های «کمک به انتخاب مردم» توصیف و توصیه کرد این شورا «با توجه به شرایط حساس کشور و تهدیدات و توطئه‌های دشمنان» «در انجام وظیفه خطیر خود بیش از گذشته شجاع و قاطع عمل کند و بدون کمترین اعتنا به هو و جنجال بلندگوهای وابسته به اردوگاه استکبار، کسانی را که صلاحیت در معرض انتخاب رأی مردم قرار گرفتن دارند، تأیید صلاحیت کند.» شاید بر همین قیاس بود که محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران،علی لاریجانی و محمدرضا عارف را نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: البته افراد بسیاری نامزد شدند که بعید است صلاحیت‌شان احراز شود.


دیروز بازار موضعگیری‌های بحث برانگیز از سوی کاندیداها هم داغ بود. به گزارش خبرآنلاین، سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا و کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری 1400 با طرح ضرورت برخورداری ایران از زیردریایی‌ها و کشتی‌های اقیانوس‌پیما با سوخت هسته‌ای، گفت: وقتی امریکا و دنیا با تعهدات خود به این شکل برخورد می‌کنند ما نیز باید به سمت غنی سازی 93 درصد برای مصارف صلح‌آمیز برویم. محمد غرضی دیگر کاندیدای احتمالی هم در اظهاراتی مدعی شد: «5 هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در امریکا سکونت دارند.»


محسن رهامی، از جمله نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که به سابقه اصلاح‌طلبی‌اش شناخته می‌شود خودش را فراجناحی معرفی کرد و از احزاب اصلاح‌طلب خواست که او را به عنوان یک گزینه به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان معرفی نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها