کد خبر: 482029
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۸:۴۹:۰۰
| |

غلامرضا کاتب، نماینده‌ مجلس نهم‌ و دهم:

صدا و سیما به دنبال این است که بودجه اش افزایش یابد و تبدیل به قانون شود/ تغییرات در بودجه بدون رای صحن علنی مجلس خلاف قانون است

نماینده‌ مجلس نهم‌ و دهم گفت: افزایش و کاهش بودجه صدا و سیما و یا سایر ارگان ها بر عهده تشخیص کمیسیون تلفیق است، این مجلس که ادعای انقلابی بودن را دارد وارد این مسیر نمی‌شود که نهادهای حاکمیتی ضابطه مند و قانون مند شوند. صدا و سیما اعتقادش بر این است که نیاز به قانون جدید ندارد و قوانین موجود کفایت می کند. صدا و سیما به دنبال این است که بودجه اش افزایش یابد و تبدیل به قانون شود.

صدا و سیما به دنبال این است که بودجه اش افزایش یابد و تبدیل به قانون شود/ تغییرات در بودجه بدون رای صحن علنی مجلس خلاف قانون است
کد خبر: 482029
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ غلامرضا کاتب، نماینده‌ مجلس نهم‌ و دهم، در رابطه با "قانون‌مند و ضابطه‌ مند‌ کردن‌ صداوسیما" گفت: در مجلس دهم به دنبال تحقیق و تفحص از صدا و سیما نبودیم زیرا این تحقیق و تفحص به راحتی انجام نمی شود اما در مجلس دهم در رابطه با قانون اداره صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی طرحی به تصویب رسید ولی طرح در صحن علنی رای نیاورد.


به گزارش برنا، او ادامه داد: افزایش و کاهش بودجه صدا و سیما و یا سایر ارگان ها بر عهده تشخیص کمیسیون تلفیق است، این مجلس که ادعای انقلابی بودن را دارد وارد این مسیر نمی‌شود که نهادهای حاکمیتی ضابطه مند و قانون مند شوند. صدا و سیما اعتقادش بر این است که نیاز به قانون جدید ندارد و قوانین موجود کفایت می کند. صدا و سیما به دنبال این است که بودجه اش افزایش یابد و تبدیل به قانون شود.

کاتب درخصوص‌ تخلف مجلس یازدهم در بودجه 1400 گفت: اگر‌ تغییرات در بودجه بدون رای صحن علنی مجلس صورت گرفته باشد خلاف قانون است و کمیسیون آیین نامه باید با نمایندگان متخلف برخورد کند، اگر این تغییرات براساس رای صحن علنی باشد اعتراضی وارد نیست. بودجه ای که مجلس به تصویب رسانده و تغییراتی که داده و افزایش تعداد و ارقام، هزینه های جاری کشور را به شدت افزایش می دهد و این منجر می شود که تورم 50 درصدی ایجاد شود و کسری بودجه بالایی دارد. بودجه باید به‌ گونه‌ای‌ نوشته شود که با واقعیت تطابق داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها