کد خبر: 482041
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۹:۱۴:۰۰
| |

پاپ فرانسیس: بودجه‌های تسلیحاتی صرف ارتقای دانش شود

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان ناظر بر اجرای نخست روز از مراسمات یک ماهه دعای روزانه از حضرت مریم مقدس(س) خواست وجدانها را تکان دهد تا مبالغ عظیم پول خرج شده برای افزایش دادن و ارتقای تسلیحات به جای آن صرف ارتقای مطالعات کافی درباره پیشگیری از مصیبتهای مشابه در آینده شود.

پاپ فرانسیس: بودجه‌های تسلیحاتی صرف ارتقای دانش شود
کد خبر: 482041
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که یک برنامه یک ماهه مراسمات دعای جهانی از سوی کلیسای کاتولیک رُم را از روز شنبه به منظور دعا برای پایان همه گیری کووید-19 آغاز کرده، گفت پولی که در جهان صرف تسلیحات می شود باید به جای آن برای پیشگیری از همه گیری های بیماری در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان ناظر بر اجرای نخست روز از مراسمات یک ماهه دعای روزانه به درگاه حضرت مریم مقدس(س) که به صورت سنتی از سوی کلیسای کاتولیک رُم در ماه مه برگزاری می شود بود.

در سال جاری میلادی از مسیحیان کاتولیک درخواست شده در طی این ماه در هر روز برای یک دسته مشخص از مردمی که از همه گیری بیماری تاثیر پذیرفته اند، نظیر آنهایی که قادر به خداحافظی از عزیزان در حال مرگ خود نبودند، کارکنان بخش بهداشت و درمان، فقرا، بی خانمان ها و افراد گرفتار در مشکلات اقتصادی دعا کنند.

پاپ فرانسیس در ضمن دعای خود خواستار آن شد که "این آزمون دشوار پایان یابد و افقهای امید و صلح باز گردد".

او از حضرت مریم مقدس(س) خواست "وجدانها را تکان دهد تا مبالغ عظیم پول خرج شده برای افزایش دادن و ارتقای تسلیحات به جای آن صرف ارتقای مطالعات کافی درباره پیشگیری از مصیبتهای مشابه در آینده شود."

در طی این ماه قرار است مسیحیان کاتولیک در 30 مکان مقدس اختصاص یافته به مریم مقدس(س) در سراسر جهان به نوبت مراسمهای دعا را در هر روز رهبری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها