سیدحسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا:

رئیسی نامزد نشود سرنوشت کاندیداهای اصولگرا چه خواهد شد؟ / چه رئیسی بیاید و چه نیاید رضایی در عرصه رقابت می‌‌ماند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رضایی در آن مجموعه تفاهمی حرکت نمی کند و قبلا هم اعلام کرده و الان هم می گوید «برنامه دارم و تا آخر می مانم و برنامه ام را ارائه می کنم» بنابراین چه رئیسی بیاید و چه نیاید رضایی در عرصه رقابت می ماند و قرار هم نیست با کسی هماهنگ کند.

رئیسی نامزد نشود سرنوشت کاندیداهای اصولگرا چه خواهد شد؟ / چه رئیسی بیاید و چه نیاید رضایی در عرصه رقابت می‌‌ماند
کد خبر: 482118
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رقابت های انتخابات ریاست جمهوری وارد فاز جدی خود شده است و کم کم شخصیت های اصلی در حال مشخص کردن تصمیم نهایی خود هستند.

به گزارش نامه‌نیوز، سیدحسین نقوی حسینی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، درباره تصمیم سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: اگر رئیسی بیاید و افرادی مثل آقای نیکزاد و جلیلی در انتخابات ثبت نام کنند حتما این نام نویسی‌ها در قالب یک هماهنگی و توافق با رئیسی انجام می شود.


رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92افزود: قطعا در صحنه انتخابات ریاست جمهوری باید تیمی حضور پیدا کرد. سال 96 دیدیم که آقای روحانی با آقای جهانگیری آمد، بخشی از مطالب و مسائل را آقای جهانگیری مطرح می کرد و کار را پیش می برد، آن طرف هم آقای قالیباف و آقای رئیسی با هم هماهنگ بودند.

وی با اشاره به نامزدی سعید جلیلی در انتخابات 1400 باهدف ایفای نقش یارکمکی برای سیدابراهیم رئیسی، یادآور شد: قبلا این را گفتند که اگر آقای رئیسی بیاید ما به ایشان کمک می کنیم بنابراین کمک کردن راه های مختلفی دارد. یکی از راه ها آن است که ثبت نام کنند و در روند فعالیت تا انتخابات به آقای رئیسی کمک کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اگر جلیلی همزمان با رئیسی نامزد انتخابات شود، قطعا هماهنگی بین آنها وجود دارد، اظهار کرد: اگر رئیسی نامزد نشود، آقایان جلیلی، قالیباف و نیکزاد همه نامزد هستند و قطعا هم تا آخر در صحنه رقابت باقی می مانند.


وی درباره تفاوت میزان رأی سعید جلیلی با سال 92 اظهار کرد: بستگی به تفاهمات در جریان اصولگرایی و سطح میزان مشارکت مردم دارد. اگر اصولگرایان روی آقای جلیلی اجماع کنند معلوم است رأی خیلی بالای و خوبی می آورد. اگر اجماع نشود و او نیز در کنار سایر نامزدها حضور پیدا کند قطعا میزان رأیش متفاوت می شود.

وی درباره اعلام کاندیداتوری محسن رضایی گفت: آقای رضایی در آن مجموعه تفاهمی حرکت نمی کند و قبلا هم اعلام کرده و الان هم می گوید «برنامه دارم و تا آخر می مانم و برنامه ام را ارائه می کنم» بنابراین چه رئیسی بیاید و چه نیاید آقای رضایی در عرصه رقابت می ماند و قرار هم نیست با کسی هماهنگ کند.

نقوی درباره کاندیداتوری علی لاریجانی توضیح داد: واقعا صحنه را برای حضور آقای لاریجانی اصلا فراهم نمی بینم. آقای لاریجانی شخصیتی نیست که بدون بررسی و تنظیم روابط و مناسبات وارد صحنه شود. به هر حال او همه مناسبات را تنظیم می کند اگر یک حمایت جریانی متحد و محکم پشت خود ببیند، ممکن است حضور پیدا کند ولی اگر چنین شرایطی فراهم نشود، او نخواهد آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها