کد خبر: 482181
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۲:۰۲:۵۴
| |

بیش از 81 هزار تن کالای غیر نفتی در یک ماه گذشته از مرز‌های گیلان صادر شده است

ابوالقاسم یوسفی نژاد، ناظر گمرکات گیلان گفت: با صادرات بیش از 81 هزار تن کالای غیرنفتی، بیش از 41 میلیون دلار ارز عاید کشورمان شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 43 درصد بیشتر است.

بیش از 81 هزار تن کالای غیر نفتی در یک ماه گذشته از مرز‌های گیلان صادر شده است
کد خبر: 482181
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۲:۰۲:۵۴

اعتمادآنلاین| ابوالقاسم یوسفی نژاد، ناظر گمرکات گیلان گفت: با صادرات بیش از 81 هزار تن کالای غیرنفتی، بیش از 41 میلیون دلار ارز عاید کشورمان شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 43 درصد بیشتر است.

او افزود: عمده‌ترین کالا‌ها و محصولات صادراتی استان گیلان در یک ماه گذشته شامل محصولات نباتی، معدنی و مصنوعات، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی است که به کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان همچنین با اشاره به واردات 60 میلیون دلاری در همین مدت تصریح کرد: بیش از 82 هزار تن کالا شامل غلات، نهاده‌های دامی، گوشت، روغن، کنجاله سویا و خمیر کاغذ از کشور‌های روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور وارد کشورمان شده که از نظر وزن 3 درصد و از نظر دلاری 70 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

گمرکات گیلان به علت واقع شدن در موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک نقش دروازه ورود به اروپا و شاهرگ اتصال شمال به جنوب کشور را داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها