کد خبر: 482188
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

اعتراض شدید باشگاه پرسپولیس به یک رای کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران

وکیل باشگاه پرسپولیس گفت: مشخص نیست اعضای کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران دارای چه تخصصی هستند که در مورد همه چیز اظهارنظر می‌کنند.

اعتراض شدید باشگاه پرسپولیس به یک رای کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران
کد خبر: 482188
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| این باشگاه در اعتراض به رای کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در ارتباط با عبدالجلیل آزادی، بازیکن نونهالان پرسپولیس و نادیده گرفتن بدیهی‌ترین اصول دادرسی و رسیدگی به موضوع بدون استفاده از مباحث علمی و پزشکی، رسیدگی مجدد به موضوع را از کمیته استیناف تقاضا کرد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این ارتباط، ایمان حسین‌پور شرفشاد، معاون حقوقی و وکیل باشگاه پرسپولیس گفت: تمام پرونده‌ها در باشگاه با حساسیت دنبال می‌شود و موارد مربوط به تیم‌های پایه که آینده فوتبال کشور را می‌سازد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و حتی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است؛ به ویژه در این مورد که در جریان رسیدگی، اتفاقات عجیبی را شاهد بوده‌ایم.

حسین پور اظهار داشت: آن چه در صحبت‌های مهدی مهدوی‌کیا با عضو کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر در خصوص رای صغرسن صادره از آن کمیته مطرح شد، تنها بیان بخشی از اعمال سلیقه شخصی است و شفاف‌سازی و روشن‌گری در خصوص نحوه عملکرد کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران ضروری به نظر می‌رسد. طبق رای صادره در کمیته انضباطی، یکی از بازیکنان تیم نونهالان این باشگاه، با ادعای اثبات نشده صغر سن و با ادعای جعلی بودن شناسنامه و خارجی بودن بازیکن و بسیاری ادعاهای عجیب دیگر، بازیکن غیرمجاز اعلام شد، در حالی که روند رسیدگی بسیار عجیب و برخلاف اصول دادرسی بود. در رای صادره آمده بازیکن عضلانی است، پس صغر سن دارد!

وی ادامه داد: در واقع مشخص نیست که آیا کمیته انضباطی با اتکا به چشمان تیزبین خود این‌گونه استدلال کرده که سبب تعجب بسیار اینجانب است. واضح است که باید در تشخیص صغر سن، از پیشرفت‌های علمی و پزشکی استفاده کرد و متخصصین امر باید بر اساس بررسی‌های پاراکلینیکی و MRI یا استفاده از XRay نظری قاطع ارائه دهند و کمیته وضعیت بر اساس این بررسی‌ها، نظر خود را ارائه کند. آیا وقت آن نرسیده که فوتبال ایران به عملکرد حرفه‌ای نزدیک‌تر شود؟

حسین‌پور شرفشاد تاکید کرد: در بخش دیگری از رای مورد اعتراض، بازیکن به جعل شناسنامه متهم شده و روشن است که جعلیت یا اصالت شناسنامه با ارجاع موضوع به کارشناسان رسمی دادگستری امکان‌پذیر است. همچنین این موضوع منوط به استعلام از سازمان ثبت احوال است اما متاسفانه چنین اقداماتی رخ نداده و بدون بررسی دقیق، در رای بیان شده که شماره سریال شناسنامه جعلی است ولی برخلاف این رای، ثبت احوال سریال شناسنامه را تایید کرده است.

وکیل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: بازیکن تیم نونهالان در روند رسیدگی از نظر روحی و روانی نیز تحت فشار قرار گرفته و جای تاسف دارد که کمیته انضباطی با توجه به لهجه بازیکن که از مردم بلوچستان ایران است، بیان داشت؛ این بازیکن ایرانی نیست! حتی آقای سلیمانی در برنامه فوتبال برتر نیز اشاره‌ای به این موضوع کرد. تشخیص این مساله با گوش اعضای کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران بوده، در حالی که در این زمینه نیز باید از مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی یا کارشناسان مربوطه کمک گرفته شود.

حسین‌پور شرفشاد خاطرنشان کرد: مشخص نیست که اعضای کمیته انضباطی دارای چه تخصصی هستند که هم در خصوص امور پزشکی و صغرسن شخصاً نظر می‌دهند، هم در خصوص جعلی بودن شناسنامه و شماره سریال آن اظهارنظر می‌کنند و هم در خصوص تشخیص تابعیت و تشخیص هویت و خارجی بودن اشخاص نظر می‌دهند. البته این رفتار در پرونده‌های مختلف رویت شده است. از این رویه و اتفاقاتی که افتاده است، متحیر و متاسف هستیم. سوال این است که این شکل رسیدگی با کدام اصول اخلاقی و قانونی و اصول ارزشی و ورزشی منطبق است؟ باشگاه پرسپولیس قطعا این موارد را در کمیته استیناف پیگیری می‌کند و انتظار می‌رود مسئولان فدراسیون فوتبال و هیئت فوتبال تهران مانع چنین اقداماتی شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها