توضیح هیات فوتبال تهران درباره غیرمجاز بودن بازیکن پرسپولیس

دبیر هیات فوتبال تهران درباره صدور رای کمیته انضباطی این هیات در پرونده بازیکن پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد.

توضیح هیات فوتبال تهران درباره غیرمجاز بودن بازیکن پرسپولیس
کد خبر: 482244
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس تیموری درباره اعتراض باشگاه پرسپولیس نسبت به رای صادر شده کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران در پرونده عبدالجلیل آزادی بازیکن نونهالان پرسپولیس که از سوی این کمیته به عنوان بازیکن غیر مجاز شناخته شده است، اظهار داشت: کمیته انضباطی برای صدور این رای که حدود یک ماه و نیم قبل صادر شده استعلام های لازم را کسب کرده است.

به گزارش فارس، وی افزود: پس استعلام از مرکز آموزش و پرورش درباره اشتغال به تحصیل آزادی، این مرکز گواهی اشتغال به تحصیل وی را تایید نکرد. برهمین اساس کمیته انضباطی ما این بازیکن را غیرمجاز شناخته و رای صادر کرده است‌.

دبیر هیات فوتبال تهران درباره دلیل استفاده نکردن کمیته انضباطی این هیات از فناوری های علمی و پزشکی برای تثبیت صغرسن بازیکن نونهالان پرسپولیس توضیح داد: زمانی بازیکن را برای XRAY یا تراکم‌ استخوانی به آزمایشگاه می فرستیم که استعلام های لازم و ابتدایی درست باشد. مانند اینکه برای کسب گواهینامه رانندگی ماشین خراب باشد و افسر راهنمایی و رانندگی همان ابتدا می گوید از ماشین پیاده شوید زیرا خراب است و با آن نمی توان مراحل اخذ گواهینامه را طی کرد.

تیموری افزود: یک تیمی نسبت به غیرمجاز بودن بازیکن اعتراض کرده و برای این موضوع باید 5-4 مرحله طی شود. ابتدا باید مدارک شاکیان و سپس اصالت مدارک شاکی و متشاکی بررسی شود.

وی ادامه داد: باید استعلام‌های لازم از آموزش و پرورش، ثبت احوال، اداره تشخیص هویت و مراجع ذی ربط اتخاذ شود‌. اگر تمام این مدارک درست باشد، تیم شاکی که برای رسیدگی به پرونده حق دارد، می‌تواند آنجا بحث تراکم استخوانی و آزمایش های پزشکی را مطرح کند.

دبیر هیات فوتبال تهران تصریح کرد: وقتی در همان مراحل ابتدایی ثابت می شود مدارک بازیکن جعلی است دیگر نیاز به بررسی های پزشکی نیست زیرا از همان ابتدا تخلف و غیرمجاز بودن بازیکن ثابت شده است. درباره بحث بازیکن پرسپولیس هم تخلف و غیر مجاز بودن وی در مراحل ابتدایی ثابت شد.

تیموری ادامه داد: اکنون اگر باشگاه پرسپولیس مدارک جدیدی دارد می‌تواند در کمیته استیناف هیات فوتبال این پرونده را پیگیری کند. فلسفه تشکیل این کمیته هم در هیات‌های فوتبال استانی جلوگیری از طولانی شدن پروسه رسیدگی و صدور رای قطعی است. در گذشته پس از صدور رای کمیته انضباطی هیات، طرفین برای پیگیری اعتراض باید به فدراسیون فوتبال مراجعه می کردند اما با تشکیل کمیته استیناف در هیات فوتبال استان اگر تیم ها می‌خواهند با ارائه مدارک جدید دادخواهی مجدد کنند باید این مدارک را به کمیته استیناف هیات فوتبال بیاورند. اعضای کمیته هم با بررسی و کسب استعلام مجدد اعاده دادرسی انجام می‌دهند.

وی افزود: هیات فوتبال تهران قدم در راه برخورد با تخلف بازیکن صغرسنی گذاشته و در این راه با باشگاه های بزرگ و افراد مشهور که البته قابل احترام هم هستند هیچ مماشاتی ندارد و اگر تخلف محرز شود برخوردهای قانونی هم صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها