رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

صادرات محصولات ایرانی از مرزهای خوزستان نباید دچار وقفه شود

ایسنا/خوزستان رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های تجاری در مرزهای استان خوزستان، نباید محدودیتی برای صادرات کالاهای غیرنفتی به کشورهای مختلف از جمله کشور عراق ایجاد شود.

صادرات محصولات ایرانی از مرزهای خوزستان نباید دچار وقفه شود
کد خبر: 482270
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۴:۱۶:۳۴

اعتمادآنلاین| شهلا عموری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (12 اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات است و تجار نیز در این زمینه تلاش‌های بسیاری می‌کنند اما انتظار داریم روند صادرات از مرزهای کشور تسهیل شود تا صادرکنندگان بتوانند آسوده‌خاطر به کار صادرات بپردازند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این شرایط اقتصادی، صادرات می‌تواند گرهگشای بسیاری از مشکلات باشد و تجاری که ارز وارد کشور می‌کنند می‌توانند نقش بسیار موثری در رشد اقتصاد داشته باشند اما همه این موارد، به صادرات وابسته است و به عنوان دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، انتظار دارم روند صادرات تسهیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های تجاری در مرزهای استان خوزستان، نباید محدودیتی برای صادرات کالاهای غیرنفتی به کشورهای مختلف از جمله کشور عراق ایجاد شود و روند صادرات محصولات ایرانی از مرزهای خوزستان نباید دچار وقفه شود.

عموری گفت: انتظار داریم به دلیل شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع کرونا، تعامل و همکاری مسئولان مرزی با تجار به شکلی باشد که محدودیتی برای تردد کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی و صادرکنندگان اعمال نشود و شاهد روند مطلوب صادرات از مرزهای خوزستان باشیم.

وی افزود: صادرات رمز شکوفایی اقتصادی در کشور است؛ جهش در تولید از بعد نظری، تنها راه نجات اقتصاد کشور است و بدون تولید کیفی و انبوه نمی‌توان به صادرات امیدوار بود.

عموری ادامه داد: هیچ تولیدی بدون پشتوانه‌ای به نام صادرات منظم و با ثبات، امکان رشد و شکوفایی ندارد بنابراین فرآیند کلی منتهی به صادرات یک کالا باید بازبینی و متناسب با ضرورت‌ها، اصلاح شود تا شاهد تسهیل روند صادرات از مرزها باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها