اقبال واحدی:

شومن‌ها در کار اجرا موفق‌تر هستند/ امروزه در هر شغلی کاسبی حرف اول است!

کم‌تر کسی است که با اقبال واحدی و حضور متفاوتش در برنامه صبح بخیر ایران خاطره نداشته باشد به هر حال او و دیگر مجریان این برنامه صبحگاهی نقش مهمی در ساخت برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون داشته‌اند و سبک و سیاق کاری‌شان معمولا نمونه‌ای بوده است برای جنس اجرای صبحگاهی در تلویزیون اما آیا اجرای برنامه‌های تلویزیونی می تواند کار هر آرتیستی در حوزه های مختلف هنری باشد آیا اجرا در رسانه ملی یا هر رسانه دیگری تا این حد امری سهل و ممتنع است که این روزها همه علاقه‌مند هستند استعداد خودشان را در این حوزه محک بزنند با این مجری با سابقه تلویزیون موضوع را آسیب‌شناسی کردیم که در ذیل از نظر می‌گذرانید.

شومن‌ها در کار اجرا موفق‌تر هستند/ امروزه در هر شغلی کاسبی حرف اول است!
کد خبر: 482308
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۵:۱۶:۱۰

اعتمادآنلاین| اقبال واحدی درباره چند و چون کار مجری گری و اینکه آیا ورود افراد سلبریتی از جمله خواننده، فوتبالیست و ورزشکار به حوزه اجرا درست است یا غلط گفت: چنین چیزی باید به دست مخاطب سپرده شود و باید خودش انتخاب کند.

به گزارش برنا، من با تنوع کاری موافق نیستم اما به هر حال هر کسی حق دارد خودش انتخاب کند شاید خوانندگی بازاری ندارد و بازیگری جایگاه خود را از دست داده است به همین دلیل هنرمند ممکن است تحمل در خانه ماندن را نداشته باشد و به سمت حوزه های دیگر هنری روی بیاورد که در این میان برخی از سلبریتی ها به سمت مجری گری می روند.

این مجری با سابقه ادامه داد: اما بسیاری از مردم از این قضیه خوششان نمی آید چرا که تصوری که از یک سلبریتی داشته اند ناگهان تغییر می کند و آن هنرمند از واقعیت خود فاصله می گیرد و برخی از آن ها شغل اصلی را رها می کنند و در همان مسیر می مانند. به نظر من شغل اجرا آنقدر جذاب است که اغلب شغل ها حتی روانشناس ها و پزشکان به این حوزه رو بیاورند به این خاطر که اجرا کمک زیادی به ارتباط نزدیک بین مخاطب و هنرمند می کند. اما به طور کل این مردم هستند که باید انتخاب نهایی کنند.

واحدی در این باره که این افراد باید چه عملی انجام دهند تا در این زمینه موفق شوند تصریح کرد: هر شغلی یک زبان خاص خود را دارد و خروجی به شدت مهم است.

بحث اجرا هم مانند بسیاری از شغل ها مهم است و یک تریبون محسوب می شود درواقع این هنر نیازمند چیز هایی غیر از سواد و معلومات کلاسیک می خواهد به نظر من کسایی موفق تر هستند که شومن تر هستند و سواد کار اجتماعی زیادی دارند.

به طور کل یک سری کار ها مانند اجرا وجود دارند که تخصصی هستند و یک خواننده نمی تواند مجری برنامه ورزشی یا مجری برنامه قرآنی شود مگر اینکه خود ورزشکار یا قاری قرآن باشد و از این موارد سر در بیاورد.

در بحث اجرا و مجری گری افرادی که شیرین تر هستند، مزاح می کنند و لبخند به لب می آورند موفق تر هستند.

او در این خصوص که هنرمندان شاخه های مختلف عرصه هنر که به راحتی وارد اجرا می شوند چقدر امکان دارد در این مسیر موفق باشند بیان کرد: همه چیز بستگی به خودشان دارد ممکن است در این مسیر تهیه کننده با توجه به اینکه مخاطبان استقبالی نداشته اند عذر طرف مقابل را بخواهند.

اقبال واحدی افزود: البته در همه امور نوعی کاسب کاری وجود دارد درواقع زمانی که سودی در کار نباشد مخصوصا در این شرایط که هنر تبدیل به یک صنعت شده است کسی با کسی رو در بایستی ندارد و اگر متوجه شوند فردی قابلیت و توان اجرا را ندارد او را جواب می کنند.

در غیر این صورت اگر شبکه‌های دولتی باشد برایشان مهم نیست که مخاطب 2 نفر باشد یا 100 نفر اما در شبکه هایی که مجبور هستند بودجه را خود تامین کنند و این امکان میسر نشود و دست خالی بمانند ممکن که نه صد درصد برنامه به هم می‌ریزد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها