کد خبر: 482409
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۰۰:۲۵
| |

ملی‌پوش جودو نابینایان:

دیدارهای تدارکاتی راهکار موفقیت در توکیو است

وحید نوری، ملی‌پوش جودو نابینایان درباره شرایط خود در اردو آماده‌سازی ترکیه گفت: برای رسیدن به مدال پارالمپیک توکیو به چنین اردوها و دیدارهای تدارکاتی نیاز داریم.

دیدارهای تدارکاتی راهکار موفقیت در توکیو است
کد خبر: 482409
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۰۰:۲۵

اعتمادآنلاین| «وحید نوری» که در دسته منهای 90 کیلوگرم مدال طلا جهان و آسیا را در کارنامه دارد روز دوشنبه اظهار داشت: فدارسیون ورزش‌های نابینایان و کمیته ملی پارالمپیک با برنامه خوب ورزشکاران را در مسیر موفقیت قرار داده و یکی از مهمترین راهبردهای آنان اعزام تیم به مسابقات و اردوی مشترک ترکیه بود. اردویی که بعد از حدود یکسال در سطح جهان برگزار و استقبال خوبی از آن شد. در حدود 15 کشور در این اردو حضور داشتند و با رقیبان ناشناخته‌ای مواجه بودیم. این اردو یک کار خوب برای شناسایی و قلق گیری رقیبان بود.

به گزارش ایرنا، نوری با بیان اینکه موفقیت در جهان و پارالمپیک راحت نیست ادامه داد: در اردو مشترک ترکیه متوجه شدیم که کشورهای دیگر چه سرمایه‌گذاری بر روی جودو نابینایان داشتند و قزاقستان با سه تیم در ترکیه حاضر بود. هر چند دیدارها تدارکاتی بود اما می‌توان سطح آن را با مسابقات جایزه بزرگ مقایسه کرد. دیدارهایی سخت و در برخی از اوزان در حد مسابقات جهانی بودند. ورزشکاران ما در این دیدارها 2 مدال طلا و یک برنز کسب کردند و این شاید آغاز راهی برای موفقیت جودو در پارالمپیک باشد.

دارنده مدال طلاب بازی‌های پاراآسیایی با اشاره به مسابقات پیش‌روی خود افزود: 2 مسابقه تا شروع پارالمپیک در دستور کار است و باید در مسابقات باکو و لندن شرکت کنیم و این می‌تواند برای ارتقا رنکینگ موثر باشد. من در رنکینگ دوم وزن منهای 90 کیلوگرم قرار دارم و محمدرضا خیرالله زاده نفر نخست است. رنکینگ در قرعه کشی‌ها تاثیر زیادی دارد و باید به نفر اول وزن خود تبدیل شوم. همچنین علی‌رضا خجسته به دنبال کسب سهمیه پارالمپیک باشد تا ما با سه نماینده در توکیو حاضر باشیم. علیرضا خجسته در گروه سختی است و در این دیدارهای نیز نتایج خوبی کسب کرد.

قهرمان جودو نابینایان جهان در بیان مسابقات تدارکاتی ترکیه گفت: با حریفان ناشناخته‌ای روبرو بودیم و اکنون نوع مبارزه آنان برایمان مشخص است و هر چند در این اردو آنان را شکست دادیم اما در لندن و باکو راحت‌تر با آنان مبارزه خواهیم کرد و شناخت خوبی از این ورزشکاران داریم. باید از رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و مسوولان کمیته ملی پارالمپیک تشکر کنم که زمینه حضور ما را در ترکیه فراهم کردند.

وحید نوری، محمدرضا خیرالله‌زاده و علیرضا خجسته سه جودوکار نابینا بودند که با هدایت محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده و فرهاد معابی در ترکیه حضور پیدا کردند. نوری و خیرالله‌زاده در این مسابقات مدال طلا و خجسته مدال برنز کسب کرد. تاکنون سهمیه پارالمپیک برای نوری و خیرالله‌زاده قطعی و خجسته نیز به دنیال کسب سهمیه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها