کد خبر: 482419
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۱۰:۰۰
| |

رئیس‌جمهور الجزایر خواهان گفت‌وگوی ملی شد

عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر به دولت این کشور دستور داد تا گفتگو را با شرکای اجتماعی به منظور آرام کردن تنش‌های روزافزون ناشی از نابسامانی شرایط زندگی آغاز کند.

رئیس‌جمهور الجزایر خواهان گفت‌وگوی ملی شد
کد خبر: 482419
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جمهور الجزایر به دولت این کشور دستور داد تا گفتگویی ملی جهت مهار خشم اجتماعی را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر به دولت این کشور دستور داد تا گفتگو را با شرکای اجتماعی به منظور آرام کردن تنش‌های روزافزون ناشی از نابسامانی شرایط زندگی آغاز کند.

تبون در نشست کابینه، هدف این گفتگو را بهبود اوضاع شغلی و اجتماعی کارکنان بخش‌های آموزش و بهداشت عنوان کرد.

الجزایر صحنه اعتصاب‌ها، میانگین بیکاری بالا، فقر روزافزون و افزایش قیمت‌ها است که یک بُعد اجتماعی را به بحران اقتصادی عمیق ناشی از کاهش قیمت سوخت‌ و تنگنای سیاسی ادامه‌دار از زمان آغاز اعتراضات از دو سال قبل می‌دهد.

همزمان با این نشست روز یکشنبه، نیروهایی از حفاظت مدنی با یونیفرم‌های خود از مکانی نزدیک به مقر ریاست جمهوری تا ساختمان اداره کل خود تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان برآورده ساخته شدن خواسته‌های شغلی مادی خود و آزادی همکارشان که بنا به دلایل اعلام نشده بازداشت شد، خواستار شدند.

طبق گفته فعالان در شبکه‌های اجتماعی، پلیس این تظاهرات را با خشونت متفرق کرد.

از سوی دیگر، وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تظاهرات نقض قانون بوده و طرف‌های متعددی برای برگزاری آن تحریک کرده‌ بودند که علیه الجزایر کینه داشته و دستورکارهای مغرضانه دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها