حسین کاشفی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

این‌گونه نیست که یک فرد بگوید من مستقل آمده‌ام و پاسخگو نباشد/ قهر با صندوق رأی به معنای استفاده نکردن از امکانات موجود است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: چاره‌ای نداریم جز این که با مردم صحبت کنیم؛ آنان باید بدانند با نیامدن و قهر کردن با صندوق های رأی  یعنی  نمی‌خواهند از  امکانات موجود استفاده کنند و می‌خواهد خودشان را حذف کنند و این بدترین عملکرد است که می‌توانیم داشته باشیم  و بعداً هیچ پاسخی برای آیندگان و تاریخ نداریم.

این‌گونه نیست که یک فرد بگوید من مستقل آمده‌ام و پاسخگو نباشد/ قهر با صندوق رأی به معنای استفاده نکردن از امکانات موجود است
کد خبر: 482429
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسین کاشفی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در تحلیل فضای کشور در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به مشکلاتی که مردم داشتند و دارند و متاسفانه با این رد صلاحیت‌های گسترده برای انتخابات شوراهای اسلامی بخصوص در شهرهای بزرگ، فضا بیانگر آن است که یک عده به دنبال این هستند که در شرایطی که کرونا هم همه مسائل را تشدید کرده است زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم را از علاقه‌مندی به شرکت در بحث‌های انتخاباتی که منجر به گرمی فضا می‌شود دور کنند.

به گزارش ایلنا، این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان این که انتخابات مهم است زیرا سرنوشت 4 سال آینده را رقم می‌زند، اظهار داشت: بعضی‌ها باید پاسخ دهند چرا نیروهایی که به میدان می‌آیند، معرفی و کاندید می‌شوند را کنار می‌گذارند.

وی با تاکید بر این‌که باید بر اساس قانون عمل شود اما مشاهده می‌کنیم که این گونه نیست، عنوان کرد: گاهی اتفاقی رقم می‌خورد که می‌گوییم قانون است اما حال مشاهده می‌کنیم که این‌گونه نیست؛ به طوری که برای رقیب همه زمینه‌ها فراهم است و می‌توانند از همه امکانات استفاده کنند و چیزی شبیه ستاد تبلیغاتی برای افراد وجود دارد و از همه امکانات عمومی استفاده می‌شود تا کار تبلیغاتی‌ خود. این را انجام ‌دهند، در صورتی که برای اصلاح طلبان این محدودیت‌ها هم به لحاظ رد صلاحیتها و هم به لحاظ استفاده از امکانات طور دیگری است.

کاشفی افزود: شرایط سخت است اما با توجه به اهمیت انتخابات و این که نمی‌شود نسبت به سرنوشت کشور و آینده بی‌تفاوت بود؛ اصلاح‌طلبان از مدتی قبل تحت عنوان «جبهه اصلاحات ایران» یا «نهاد اجماع ساز» فعالیت خودشان را برای انتخابات شروع کرده‌اند و کار به صورت جمعی در حال انجام است تا افرادی که اعلام آمادگی کردند و یا از طریق احزاب معرفی شده اند را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان این‌که تاکید شده فقط احزاب افراد را معرفی کنند، گفت: باید به جای نگرش فرد محوری، برنامه محوری عمل کنیم؛ یعنی مردم بر اساس برنامه‌ها فرد را انتخاب کنند و افرادی معرفی شوند که توانمندی‌های مختلف در دانش و تجربه و پاک دستی و سلامت نفس دارا باشند.

کاشفی خاطر نشان کرد: هنگامی که اشخاص از طریق احزاب انتخاب و معرفی شوند، بحث پاسخگویی به میان می‌آید و این‌گونه نیست که یک فرد بگوید من مستقل آمده‌ام و پاسخگو نباشد.

وی با اشاره به این که یک حزب نمی‌خواهد تنها برای یک دوره انتخاباتی حضور داشته باشد، بیان کرد: حزب به عنوان نماینده مردم می‌خواهد همیشه فعالیت خودش را داشته باشد پس سعی می‌کند همیشه پاسخگو باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: ساز و کار این است که افراد از طریق احزاب به نهاد اجماع ساز معرفی شوند تا آنجا با آیین‌نامه‌ای که وجود دارد رأی بیاورند و سپس به عنوان کاندیدای نهایی مطرح شوند. به دلیل آن که کار به صورت جمعی انجام می‌شود همه مسائل به این جمع محول شده است؛ از همین رو حزب اتحاد ملت به عنوان یکی از احزابی که عضو جبهه اصلاحات ایران یا نهاد اجماع ساز است با تصمیمات آنجا همراهی خواهد داشت.

وی با تاکید بر این‌که باید زمینه‌ها برای حضور مردم فراهم شود، اظهار داشت: امروز مردم هنوز آن استقبالی که باید از انتخابات نکرده‌اند و به اعتقاد من باید با مردم صحبت و مشکلات گفته شود و چرایی معضلات برای آنان شرح داده شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: همین امروز مشاهده می‌کنیم که در رابطه با سیاست خارجی، برجام و مذاکراتی که انجام می‌شود مشکلاتی وجو دارد.

وی افزود: یک عده همانگونه با برجام برخورد کردند امروز هم همان گونه با مذاکرات برخورد می‌کنند و می‌خواهند زمینه‌ای فراهم کنند تا این مذاکرات به نتیجه درست نرسد؛ در صورتی که اگر در این مذاکرات به یک جمع‌بندی برسیم تحریم‌هایی که کشور را زمین گیر کرده است از میان برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: در مسائل اقتصادی یک عده‌ای بحث کاغذ پاره بودن قطعنامه‌ها را مطرح می کردند و آن‌ها را بی‌اثر می‌خواندند که معتقدم امروز باید در پیشگاه خدا و مردم به دلیل شرایطی که برای کشور ایجاد کرده‌اند پاسخگو باشند.

کاشفی ادامه داد: زمانی ما ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داشتیم که بیرون آمدن کار سختی بود اما این امر با مذاکرات انجام شد؛ از همین رو اعتقادم بر این است که این مذاکرات به دلیل اثرات متبتش، در تاریخ خواهد ماند.

وی با بیان این که برخوردهای نادرست آمریکا در قبال برجام، مسئله را به این وضع درآورد، عنوان کرد: حال با توجه به شرایط جدیدی که به وجود آمده امید است مذاکرات به خوبی پیش برود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: چاره‌ای نداریم جز این که با مردم صحبت کنیم؛ آنان باید بدانند با نیامدن و قهر کردن با صندوق های رأی یعنی نمی‌خواهند از امکانات موجود استفاده کنند و می‌خواهد خودشان را حذف کنند و این بدترین عملکرد است که می‌توانیم داشته باشیم و بعداً هیچ پاسخی برای آیندگان و تاریخ نداریم.

وی خاطر نشان کرد: البته حضور مردم هم شرایط خودش را دارد و آن نهادهای نظارتی که مسئولیت اصلی را را بر عهده دارند اگر خدایی نکرده نیروهای توانمند را رد صلاحیت و کشور را از افراد کارآمد محروم کردند باید پاسخ گو باشند چرا که مهمترین مسئله بحث کارآمدی است؛ زیرا شما هنگامی که افراد کارآمد را کنار بگذارید، طبیعتاً کشور به یک سبک و سوی دیگری گذر خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به این که مقام معظم رهبری در رابطه با بحث مشارکت حداکثری گوشزدهایی کرده‌اند، حضور گسترده مردم را در پای صندوق‌های رای شاهد باشیم چرا که مشارکت مردم خودش رفع کننده تهدیدهای منطقه‌ای و بین المللی است.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت خاطر نشان کرد: امروز یک عده می‌گویند ما مشارکت نمی‌خواهیم چرا که می‌دانند اگر مشارکت حداکثری صورت گیرد طبیعتاً بعضی از آنها جایگاهی که باید داشته باشند، ندارند. به همین خاطر می‌خواهند مردم را ناامید کنند. در نظر داشته باشید چه کسانی که خارج از کشور برانداز هستند و چه کسانی که در داخل حرف‌هایی را برای ناامید کردن مردم می‌‌گویند، می‌خواهند مشارکت حداکثری صورت نگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها