کد خبر: 482440
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۴۳:۰۰
| |

مذاکرات مسئولان لیبی و سازمان ملل درباره برگزاری انتخابات

کمیساریای عالی انتخابات لیبی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: عماد السایح، رئیس کمیساریای عالی انتخابات لیبی و یان کوبیس، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به لیبی در دیداری که در طرابلس با یکدیگر داشتند، طرح کمیساریا برای اجرای انتخابات در لیبی و راه‌های برچیدن موانع موجود در این مسیر و همچنین نقش دولت و هیات‌ها و موسسه‌های وابسته به آن در حمایت از انتخابات و به شکل خاص حمایت از کمیساریا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مذاکرات مسئولان لیبی و سازمان ملل درباره برگزاری انتخابات
کد خبر: 482440
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس کمیساریای عالی انتخابات لیبی در طرابلس با فرستاده سازمان ملل به این کشور طرح برگزاری انتخابات دسامبر آتی را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی21، کمیساریای عالی انتخابات لیبی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: عماد السایح، رئیس کمیساریای عالی انتخابات لیبی و یان کوبیس، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به لیبی در دیداری که در طرابلس با یکدیگر داشتند، طرح کمیساریا برای اجرای انتخابات در لیبی و راه‌های برچیدن موانع موجود در این مسیر و همچنین نقش دولت و هیات‌ها و موسسه‌های وابسته به آن در حمایت از انتخابات و به شکل خاص حمایت از کمیساریا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی در دیداری که روز جمعه با کوبیس در طرابلس داشت، گفت: اینکه خلیفه حفتر تحت هیچ حاکمیتی در نمی‌آید، امکان برگزاری انتخابات را تهدید می‌کند.

هفته گذشته نیروهای حفتر در اولین اقدام علیه دولت جدید و مانع‌تراشی در برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر آن، به اعضای کابینه دولت وحدت ملی به ریاست عبد الحمید الدبیبه اجازه برگزاری نشست در شهر بنغازی را ندادند.

این نیروها در بیانیه‌ای دولت وحدت ملی را دولتی موقت خوانده و اعلام کردند که با این دولت هیچگونه ارتباط خدماتی، حاکمیتی و یا حتی در سطح رایزنی ندارند.

دولت وحدت ملی لیبی و شورای ریاستی 16 مارس گذشته حاکمیت در این کشور را جهت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در تاریخ 24 دسامبر آتی برعهده گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها