«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| راز هواپیماهای فراموش‌شده چیست؟

افرادی به دنبال جست‌وجوی نقاط فراموش‌شده در کره زمین هستند می‌توانند به منطقه‌ای از شمال ایتالیا سفر کنند تا با راز شاخ‌به‌شاخ شدن 2 هواپیمای غول‌پیکر که در آنجا به فراموشی سپرده شده‌اند آشنا شوند.

دور دنیا| راز هواپیماهای فراموش‌شده چیست؟
کد خبر: 482443
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| افرادی به دنبال جست‌وجوی نقاط فراموش‌شده در کره زمین هستند می‌توانند به منطقه‌ای از شمال ایتالیا سفر کنند تا با راز شاخ‌به‌شاخ شدن 2 هواپیمای غول‌پیکر که در آنجا به فراموشی سپرده شده‌اند آشنا شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از یک رسانه عربی، کنار یکی از جاده‌های اصلی شمال ایتالیا در روستای ویلامارزانا 2 هواپیمای غول پیکر شاخ‌به‌شاخ هم ایستاده‌اند در حالی که ساختمانی همانند برج مراقبت بدنه این 2 هواپیما را به یکدیگر متصل کرده و هلیکوپتر قرمزرنگی هم در پشت آنها گویی آماده پرواز است.

ماجرای این مکان فراموش‌شده به سال 2000 بازمی‌گردد که آرزوی «جیجی استیکا» به واقعیت پیوست و توانست رستوران استثنایی خود را تاسیس کند.

او برای تحقق آرزوی خود 2 هواپیمای خارج از رده از نوع «داگلاس دی‌سی 6» و «توپولوف تی‌یو 145» خرید و رودرروی یکدیگر قرار داد.

او می‌گوید: آرزویم تاسیس یک رستوران در داخل 2 هواپیما بود، بیشتر دوست داشتم این کار را برای کودکان و افراد سالخورده که تاکنون موفق به سفر با هواپیما نشده‌اند انجام دهم.

به گفته استیکا، او پیش از تاسیس رستوران به مدت 10 سال در یک سرای سالمندان مشغول به کار بود و از آرزوهای این افراد و حسرتی که در زمان دیدن پرواز یک هواپیما داشتند آگاهی داشت.

این مرد ایتالیایی توانست آرزوی خود را محقق کند، او علاوه بر این شمار زیادی از کپی‌های آثار داوینچی را هم در داخل هواپیماها یا همان رستوران خود نصب کرد.

پروژه رستوران در ابتدا بسیار خوب پیش رفت و در روزهای یکشنبه که گروه موسیقی هم به آنجا می‌رفت، روز شلوغی را پشت سر می‌‌گذاشت.

اما به رغم رضایت مشتریان، مسئولان دولتی به دلیل آنچه نقض قوانین شهرسازی اعلام کردند، رستوران را تعطیل کردند و بعد از چند سال کش‌وقوس در دادگاه‌های گوناگون امکان گشایش مجدد آن فراهم نشد.

امروز تلی از خاک روی هواپیماها و رستورانی که آرزوی این مرد ایتالیایی بود نشسته است تا رستورانش همانند آرزویش زیر خاک مدفون شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها