آمریکا کمپ آنتونیک را به نیروهای افغان واگذار کرد

نظامیان آمریکایی مستقر در ولایت هلمند در مراسمی کمپ آنتونیک را به سپاه 215 میوند واگذار کردند.

آمریکا کمپ آنتونیک را به نیروهای افغان واگذار کرد
کد خبر: 482445
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در ادامه روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، آمریکا «کمپ آنتونیک» واقع در ولایت هلمند را به سپاه 215 «میوند» واگذار کرد.


به گزارش تسنیم، نظامیان آمریکایی مستقر در ولایت «هلمند» در مراسمی «کمپ آنتونیک» را به سپاه «215 میوند» واگذار کردند.

«فواد امان» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: قرار است نیروهای افغان از این کمپ فعالیت‌های ضد تروریستی و عملیات‌ها را برای تامین امنیت مردم در ولایت هلمند و جنوب افغانستان راه‌اندازی کنند.

وی افزود: در روزهای آینده در سایر بخش‌هایی که نظامیان آمریکایی حضور دارند نیز نیروهای افغان مسئولیت‌ها را به عهده می‌گیرند.

روند خروج نظامیان آمریکایی بطور رسمی از اول می (11 اردیبهشت) آغاز شده و قرار است تا پیش از بیستمین سالگرد 11 سپتامبر (20 شهریور) همه این نیروها خاک افغانستان را ترک کنند.

آمریکا برای خروج ایمن نیروهایش از افغانستان چند سامانه موشکی و 650 نظامی تازه نفس را به منطقه آورده است همچنین 6 فروند بمب‌افکن B-52 و یک ناو هواپیمابر را نیز در قطر مستقر کرده است.

نظامیان آمریکایی درحالی افغانستان را ترک می‌کنند که پنتاگون درباره تجهیزات نظامی بجا مانده در این کشور می‌گوید که مقداری از آن به آمریکا منتقل شده است، بخشی از آن به دیگر مناطقی در برخی کشورهای جهان ارسال شده و بخشی دیگر نیز در اختیار نیروهای افغان قرار می‌گیرد و یا تخریب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها