کد خبر: 482529
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

وزارت خارجه عراق:

بغداد میانجی نیست اما برای ایجاد فرصت‌های گفت‌وگو تلاش می‌کند

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که این کشور میانجی نیست اما سیاست خارجی آن بر تلاش برای ایجاد فرصت‌های گفت‌وگو در سطح منطقه به منظور تقویت ثبات منطقه استوار است.

بغداد میانجی نیست اما برای ایجاد فرصت‌های گفت‌وگو تلاش می‌کند
کد خبر: 482529
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه عراق بر تلاش این کشور برای فراهم کردن فرصت‌های گفت‌وگو در سطح منطقه تأکید کرد.

به گزارش فارس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که این کشور میانجی نیست اما سیاست خارجی آن بر تلاش برای ایجاد فرصت‌های گفت‌وگو در سطح منطقه به منظور تقویت ثبات منطقه استوار است.

او افزود که عراق ایجاد توازن بین همه طرف‌ها را دنبال می‌کند چرا که پرونده‌های منطقه به همدیگر مرتبط است و اوضاع منطقه‌ای نیز نیازمند تلاش‌های گسترده برای تأمین منافع و توافق بر سر قواعد مشترک در خصوص امنیت و ثبات و استفاده از فرصت‌های مشترک است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین با اشاره به چالش‌های مرتبط با تروریسم، شیوع کرونا و تأثیرات آن بر اقتصاد کشورها، گفت که عراق برای حمایت از طرح‌های جمعی در سطح منطقه، تقویت بازار مشترک و یکپارچه‌سازی اقتصادی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد که از دیدگاه وزارت خارجه عراق گفت‌وگو و هماهنگی بین همه طرف‌ها دو راه پایان دادن به بحران‌ها و قدم برداشتن در مسیرهایی است که به تحکیم بیشتر روابط و پیوند بین ملت‌های منطقه منجر می‌شود.

اخیرا روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی به نقل از «سه مقام» مدعی مذاکرات مستقیم میان مقام‌های ارشد عربستان سعودی و ایران در راستای تلاش برای بهبود روابط بین این دو کشور رقیب در منطقه، شد. طبق این گزارش، مذاکرات مستقیم مقام‌های سعودی و ایرانی در بغداد و بعد از گذشت پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران صورت گرفته است.

این روزنامه انگلیسی به نقل از سه مقامی که هویت آنها را فاش نکرد، نوشت: این مذاکرات که از سال 2016 میلادی میان دو کشور برای نخستین‌بار صورت گرفت، با میانجیگری عراق بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها