کد خبر: 482552
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۴:۰۰:۴۲
| |

مقصودی:

بوکس ایران روند خوبی را طی می‌کند/ گرفتن مدال در آسیا سخت است

 نایب رییس اسبق فدراسیون بوکس و پیشکسوت این رشته با بیان اینکه بوکس ایران روند خوبی را طی می‌کند، گفت: با توجه به حضور کشورهای قدرتمند جهان در آسیا، کسب مدال در مسابقات قاره‌ای دشوار است.

بوکس ایران روند خوبی را طی می‌کند/ گرفتن مدال در آسیا سخت است
کد خبر: 482552
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۴:۰۰:۴۲

اعتمادآنلاین| «منوچهر مقصودی» به تشریح شرایط فعلی بوکس ایران، عملکرد تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان، در پیش بودن پیکارهای قهرمانی بزرگسالان آسیا و دیگر مسائل پرداخت که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

عملکرد جوانان ایران در مسابقات جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

چند سالی است که در بطن کار نیستم اما باتوجه به اینکه خودم سال‌ها بوکسور بوده می‌توانم عملکرد بازیکنان را ارزیابی کنم. مبارزات تیم جوانان را تماشا کردم و فکر می‌کنم سه نفر آنها بسیار خوب بودند.«سیدعلی صدری» یکی از نفراتی بود که می‌توانست به مدال دست یابد و مبارزه بسیار خوبی انجام داد.

مبارزه او را چگونه تحلیل می‌کنید؟

ببینید نمی‌خواهم به گونه‌ای صحبت کنم که خواننده مصاحبه، خسته شود. صدری بوکس برابری را به نمایش گذاشت. تا به امروز مدال جهانی نداشتیم اما او و یک بوکسور دیگر تیم جوانان واقعا شایسته بودند. باید بگویم زمانی که ما مسوولیت فدراسیون را در اختیار داشتیم، تیم جوانان ما تا این حد خوب و آماده نبود.

اکنون تیم ملی بزرگسالان ایران با ازبکستان، قزاقستان و الجزایر اردوی مشترک گذاشته است. این اردو چقدر مفید است؟

خواهش می‌کنم حرف‌هایم را بدون سانسور منشتر کنید. نفرات ما فکر می‌کنند بوکسورهای ازبکستان و قزاقستان، غول هستند. وقتی ما با آنان 10 روز اردو داریم و تمرین می کنیم، بوکسورهای ما می‌فهمند که چیزی از دیگران کم ندارند.

فاکتورهای اصلی برای موفقیت در بوکس از نظر شما چیست؟

بحث اصلی جسارت است که با اردوی مشترک و حضور در تورنمنت‌ها به دست می‌آید. خودم قهرمان بودم و می‌دانم که ترس از رینگ وجود دارد که باید قبل از مسابقات با حضور در اردو و تورنمنت از بین برود. فکر می‌کنم این روش درستی است که برای تیم‌های ملی در نظر گرفته شده تا با آمادگی راهی رویدادهای رسمی شوند.

تیم ملی بزرگسالان مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد. در این خصوص صحبت می‌کنید؟

باید واقعیت را قبول کنیم که مدال گرفتن در آسیا بسیار دشوار است. ازبکستان، قزاقستان، هند و چین از بهترین‌های جهان هستند که باید به آنان تایلند و فیلیپین را هم اضافه کنم. پس مدال آوری بسیار سخت است و این میدان فرصتی است که «علیرضا استکی» نفرات خود را برای حضور در سایر مسابقات ارزیابی کند.

عملکرد «حسین ثوری» به‌عنوان رییس فدراسیون در این 3 سال و نیم چگونه بوده است؟

در داخل فدارسیون نیستم اما می‌بینم که تیم‌های پایه ما چقدر پیشرفت کرده‌اند و این مهم قابل لمس است. خیلی خوشحالم که می‌بینیم تیم های پایه ایران تا این حد خوب شده‌اند. در بزرگسالان هم که 2 سهمیه المپیک گرفته‌ایم و مشخص است که فدراسیون با برنامه کار می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها