کد خبر: 482553
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

اپوزیسیون بلاروس 9 مه را روز اعتراضات جدید ضد دولتی اعلام کرد

پاول لاتوشکو، عضو شورای هماهنگی اپوزیسیون بلاروس گفت: ما و روسیه رسما روز پیروزی در جنگ جهانی دوم را در نهم مه جشن می‌گیریم... من از طریق شبکه‌های اجتماعی از همه بلاروسی‌ها می‌خواهم که به خیابان‌ها بیایند.

اپوزیسیون بلاروس 9 مه را روز اعتراضات جدید ضد دولتی اعلام کرد
کد خبر: 482553
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو شورای هماهنگی اپوزیسیون بلاروس در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون آلمان اعلام کرد، اعتراضات ضددولتی جدید در نهم مه (19 اردیبهشت) که "روز پیروزی" است، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، پاول لاتوشکو، عضو شورای هماهنگی اپوزیسیون بلاروس گفت: ما و روسیه رسما روز پیروزی در جنگ جهانی دوم را در نهم مه جشن می‌گیریم... من از طریق شبکه‌های اجتماعی از همه بلاروسی‌ها می‌خواهم که به خیابان‌ها بیایند.

پس از آنکه الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری کنونی بلاروس برای بار ششم در انتخابات 2020 پیروز شد، بلاروس شاهد اعتراضات گسترده شد و اپوزیسیون نتایج رسمی این رای‌گیری را به چالش کشیدند.

اپوزیسیون مدعی تقلب در انتخابات شد و گفت سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد اپوزیسیون بلاروس برنده واقعی است. اپوزیسیون بلاروس خواستار تجدید انتخابات شد و همزمان خواستار تحریم‌های بین‌المللی گسترده علیه مینسک شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها