کد خبر: 482576
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چگونه همیلتون قهرمان گرندپری پرتغال شد؟/ ورشتپن: از مبارزه با لوئیس لذت می‌برم

همیلتون روز یکشنبه در حالی قهرمان گرندپری پرتغال شد که رقابتی سخت با ورشتپن و هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس داشت. او بعد از کسب عنوان قهرمانی گفت: «احساس خارق‌العاده‌ای دارم.»

چگونه همیلتون قهرمان گرندپری پرتغال شد؟/ ورشتپن: از مبارزه با لوئیس لذت می‌برم
کد خبر: 482576
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پیروزی همیشه احساس خوبی دارد اما رسیدن به پیروزی صدم یک چیز دیگر است. لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی مرسدس بعد از قهرمانی در گرندپری پرتغال، نود و هفتمین پیروزی در فرمول یک را جشن گرفت و حالا راهی کوتاه تا خلق یک رکورد تاریخی در پیش دارد.

1

لوئیس همیلتون در حالی به دنبال رسیدن به رکورد 100 پیروزی در رقابت‌های فرمول یک است که در فصل جدید این مسابقات نبردی سخت و نفسگیر با مکس ورشتپن هلندی دارد. ردبول امسال تیمی متفاوت نسبت به سال گذشته است و با تقویت موتور خودرو خود سعی کرده به مرسدس نزدیک شود.

همیلتون روز یکشنبه در حالی قهرمان گرندپری پرتغال شد که رقابتی سخت با ورشتپن و هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس داشت. او بعد از کسب عنوان قهرمانی گفت: «احساس خارق‌العاده‌ای دارم.»

لوئیس همیلتون

توتو ولف رئیس تیم مرسدس نیز درباره قهرمانی همیلتون در گرندپری پرتغال گفت: «او یک مسابقه بی‌عیب و نقص را به نمایش گذاشت.»

عملکرد لوئیس همیلتون در سال‌های اخیر عالی بوده و همین عملکرد نیز تمجید رقبا را به همراه داشته است. همیلتون در 2 سال گذشته رقابت سختی با چارلز لکرلک، والتری بوتاس، مکس ورشتپن و سباستین فتل آلمانی داشته و در اکثر موارد هم پیروز این رقابت بوده است.

مکس ورشتپن راننده هلندی ردبول بعد از پایان گرندپری پرتغال درباره مبارزه خودش با لوئیس همیلتون در فصل جدید رقابت‌های فرمول یک گفت: «از این رقابت لذت می‌برم. این یک رقابت عالی است. مبارزه با همیلتون باعث می‌شود شما به حداکثر توانایی خودتان برسید. ضمن اینکه اعتماد ما به یکدیگر آن‌قدر بالاست که باعث زیبایی مسابقه می‌شود. تا اینجای فصل سه مسابقه داشته‌ایم که هر سه آنها فوق‌العاده بوده است. رقابتی نزدیک که تا لحظه آخر مشخص نبود کدام یک از ما می‌توانیم به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کنیم. مسابقه ما همیشه جذاب است و من اطمینان دارم که ما همیشه فضای کافی را به یکدیگر می‌دهیم.»

همیلتون و ورشتپن

لوئیس همیلتون نیز از این رقابت نزدیک و نفسگیر راضی است و در این باره می‌گوید: «احترام به رقیب همان چیزی است که مسابقه را زیبا می‌کند.»

ردبول اجازه قهرمانی دوباره به همیلتون می‌دهد؟

همیلتون با جام قهرمانی و یک فاصله هشت امتیازی با مکس ورشتپن پرتغال را ترک و خود را آماده گرندپری اسپانیا می‌کند؛ اما آیا ردبول اجازه می‌دهد این بریتانیایی سریع، نود و هشتمین قهرمانی خود را در فرمول یک نیز به دست آورد؟

ردبول امسال خودرویی بهتر از گذشته دارد و به گفته اکثر کارشناسان رقیبی سرسخت برای مرسدس در فصل جدید خواهد بود. خودرو آنها از نظر آیرودینامیکی بهتر شده و سرعت بیشتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است. هرچند ردبول گرندپری بحرین را به مرسدس واگذار کرد، اما قهرمانی ورشتپن در پیست ایمولا نشان داد این فصل می‌تواند فصلی متفاوت برای آنها باشد. آنها در پرتغال نیز فرصت کسب عنوان قهرمانی را داشتند، اما برخی اشتباه‌های کوچک از طرف این تیم باعث شد مرسدس و همیلتون سومین گرندپری فصل را با قهرمانی به پایان ببرند.

مرسدس و ردبول

مدیر تیم ردبول درباره دور شدن ورشتپن از قهرمانی در مسابقه پرتغال می‌گوید: «مکس سرعت بسیار خوبی داشت، اما در مسیر مستقیم سرعتش نسبت به همیلتون کمتر بود.»

اگرچه مرسدس و ردبول در فصل جاری رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند، اما برخی از کارشناسان معتقدند اگر شرایط همانند سه مسابقه قبل پیش برود، لوئیس همیلتون باز هم قهرمان خواهد شد. او توانایی بالایی دارد و مسابقه پرتغال به خوبی آن را نمایان کرد.

اندرو شوولین، مدیر مهندس‌های مرسدس، درباره عملکرد همیلتون در گرندپری پرتغال می‌گوید: «این لوئیس بود. او بهترین راننده مسابقه پرتغال بود و به همین خاطر هم قهرمان شد.»

در جدول رده‌بندی رانندگان فرمول یک لوئیس همیلتون با 69 امتیاز صدرنشین است، مکس ورشتپن با 61 امتیاز در رده دوم قرار دارد و لندون نوریس هم با 37 امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داده است.

1

در جدول رده بندی تیم‌ها نیز مرسدس بنز با 101 امتیاز صدرنشین مسابقات است، ردبول با 83 امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و تیم مک‌لارن هم با 53 امتیاز در رده سوم ایستاده است.

1

نکته جالب این جدول اما غیبت فراری در بین سه تیم برتر است. ضمن اینکه فراری هیچ راننده‌ای هم در بین سه نفر برتر این فصل ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها