کد خبر: 482670
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۰۸:۵۶:۰۰
| |

مدعیان المپیکی کشتی در لهستان

تیم‌های منتخب کشتی فرنگی و آزاد در حالی خرداد ماه امسال به ورشو پایتخت لهستان خواهند رفت که به نظر می‌رسد تکلیف نفرات نهایی پنج وزن المپیکی در این پیکارها مشخص شود.

مدعیان المپیکی کشتی در لهستان
کد خبر: 482670
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی و پیت لازینسکی لهستان جزو مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی است و امتیاز آن در رنکینگ مدعیان در بازی‌های المپیک توکیو محاسبه می‌شود.

به گزارش ایرنا،این 2 تورنمنت بسیار مهم در حالی همه ساله برگزار می‌شود که برای بسیاری از تیمها و کشورها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به خصوص اینکه امسال با توجه به فاصله نزدیک آن به بازی‌های المپیک، اهمیت آنرا دوچندان کرده و به طور حتم شاهد حضور بسیاری از مدعیان کسب مدال در المپیک توکیو خواهیم بود و از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی از این فرصت بهترین بهره را خواهند برد.

پیکارهای کشتی آزاد جام زیلکوفکسی روزهای 18 تا 19 خردادماه در شهر ورشو برگزار می‌شود.

کادر فنی بعد از برگزاری پیکارهای انتخابی در 2 وزن 57 و 86 کیلوگرم و برتری «رضا اطری» و «حسن یزدانی» و همچنین کسب 3 سهمیه باقیمانده و پیکارهای قهرمانی آسیا در قزاقستان و ارزیابی کلی از تعداد زیادی از آزادکاران تصمیم گرفت که در 4 نمایندگان کشتی آزاد را راهی لهستان کند.

در این پیکارها «رضا اطری» در وزن 61 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط وزنی کادر فنی تصمیم گرفته او در این وزن کشتی بگیرد تا در آستانه المپیک ضمن کسب تجربه بیشتر در شرایط مسابقه قرار گیرد.

در وزن 74 کیلوگرم «یونس امامی» و «مصطفی حسین‌خانی» حضور خواهند داشت. جایی که امامی موفق به کسب سهمیه المپیک شد و حسین‌خانی نیز در قهرمانی آسیا مدال نقره گرفت. در چند سال گذشته در سطح جهانی در این وزن تیم ملی و نمایندگان کشورمان توفیقی نداشتند و نماینده ایران در این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با توجه به حضور مدعیان قدرتمند کار مشکلی را خواهند داشت.

یکی از وزن‌های دیگر و مهمی که نمایندگان کشورمان در آن حضور خواهند داشت، وزن 97 کیلوگرم است که «محمدحسین محمدیان»، «علی شعبانی» و «علیرضا کریمی» هر سه آزادکار اعزامی در چند ماه گذشته در یک تورنمنت خارجی شرکت کرده به طوری که محمدیان سهمیه المپیکی وزن 97 کیلوگرم، علی شعبانی مدال طلای قرمانی آسیا و کریمی نیز در جام «متئو پلیکونه» ایتالیا حضور یافتند و میدان لهستان می‌تواند سنگ محک جدی برای این سه مدعی اصلی برای حضور در المپیک باشد.

آنچه که مسلم است ظاهرا قرار است «عبدالرشید سعدالله‌یف» دارنده طلای جهان و المپیک از روسیه نیز در لهستان حضور یابد و حال باید دید که قرعه مبارزه رودرو با تانک روس به نام کدامیک از سه نماینده کشورمان خواهد بود. البته ذکر این نکته ضروری است که «علیرضا کریمی» سابقه رویارویی با سعدالله‌یف در پیکارهای جهانی 2015 را دارد و برابر او مغلوب شد.

حضور 2 نماینده جوان و جویای نام کشتی آزاد ایران در سنگین وزن از دیگر مواردی است که به طور حتم دوستداران کشتی علاقمندند تا ببیند که از بین «امیرحسین زارع» و «امین طاهری» کدامیک شانس حضور در المپیک را خواهد داشت و آیا می‌توانند جایگزین شایسته‌ای برای «کمیل قاسمی» آزادکار پرافتخار کشورمان باشند.

اما حضور مدعیان وزن 65 کیلوگرم یعنی «امیرمحمد یزدانی» و «مرتضی قیاسی» نیز از نکات قابل توجه ترکیب اعزامی است و باید دید کادر فنی چه برنامه‌ای برای این وزن خواهد شد.

اما پس از پیکارهای زیلکوفسکی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لازینسکی طی روزهای 22 و 23 خردادماه برگزار می‌شود و 5 نماینده کشورمان در 2 وزن 97 و 130 کیلوگرم در این پیکارها حضور خواهند داشت. به نظر می‌رسد که کادر فنی از اعزام نفرات مدعی در این وزن قصد دارد تا ابهاماتی که دارد را برطرف و برای انتخاب نفر برتر این وزن در المپیک چشم به نتایج مدعیان در لهستان دوخته است.

در وزن 97 کیلوگرم «محمدهادی ساروی» در این سال‌ها عملکرد خوبی داشته و در کنار او «مهدی بالی» نیز آینده درخشانی دارد. در وزن 130 کیلوگرم نیز «امیر قاسمی منجزی»، «امین میرزازاده» و «علی‌اکبر یوسفی» حضور دارند، جایی که میرزازاده و یوسفی جوان نیز منتظر لغزش هستند تا خود را به کادر فنی تحمیل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها