کد خبر: 482683
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۰۹:۱۳:۰۰
| |

پول در دوومیدانی، کجا هزینه می‌شود؟/ سفرهای کم‌فایده به بهانه تدارک برای المپیک

اعزام تیم منتخب دوومیدانی به مسابقات بین‌المللی ترکیه در حالی صورت گرفت که با نتایج ثبت شده به نظر نمی‌رسد که این اعزام، آورده زیادی برای دوومیدانی ایران داشته باشد.

پول در دوومیدانی، کجا هزینه می‌شود؟/ سفرهای کم‌فایده به بهانه تدارک برای المپیک
کد خبر: 482683
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم منتخب دوومیدانی ایران با 16 ورزشکار در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه شرکت کرد و توانست در رویدادی که 400 ورزشکار از 9 کشور در آن حضور داشتند، 14 مدال رنگارنگ کسب کند.


به گزارش تسنیم، این اعزام در حالی صورت گرفت که چند هفته قبل دوومیدانی‌کاران کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا (ع) شرکت کرده و نخستین رویداد آغاز فصل خود را تجربه کردند. بر همین اساس به نظر می‌رسید حضور آنها در مسابقات ترکیه با ثبت نتایج و رکوردهای بهتری همراه باشد اما نه تنها این اتفاق در همه مواد رخ نداد، بلکه در برخی مواد رکوردهای ضعیف‌تری ثبت شد تا نشان بدهد شرایط در آن ماده‌ها مطلوب نیست.

نمونه این وضعیت در پرتاب دیسک بود؛ جایی که حسین رسولی به عنوان ورزشکاری که سابقه قهرمانی در جوانان آسیا را دارد و سال گذشته نیز یک سفر پرحاشیه به بلاروس داشت، عملکرد خوبی از خود نشان نداد تا مشخص شود برای حضور در جمع مدعیان بزرگسالان آسیا و حتی جهان راه درازی در پیش‌رو دارد.

نکته دیگری که در مورد این اعزام می‌توان به آن اشاره کرد، بهانه‌ای است که فدراسیون دوومیدانی درخصوص آن عنوان کرده است. فدراسیون در کانال رسمی خود اعلام کرد که تیم منتخب دوومیدانی با هدف پشت سر گذاشتن مسابقات تدارکاتی در آستانه بازی‌های المپیک توکیو در این میدان حاضر شد. نکته مهم این است که در بین نفرات اعزامی فقط مهدی پیرجهان با توجه به رکوردهای به ثبت رسیده از شانس المپیکی شدن برخوردار است و سایر نفرات شانس ندارند، بنابراین چنین اعزامی نمی‌تواند با هدف پشت سر گذاشتن مسابقات تدارکاتی در آستانه المپیک باشد.

هزینه این اعزام در شرایط کنونی، یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن اشاره کرد. حداقل 20 نفر در لیست اعزام به ترکیه بوده‌اند. البته در تصاویری که از سوی فدراسیون منتشر شده، همه نفرات اعزامی حضور ندارند و برخی در پشت آن عکس‌ها هستند. با توجه به قیمت ارز و شرایطی کرونایی در ترکیه، قطعاً این سفر هزینه‌های زیادی را بر روی دوش

فدراسیون گذاشته است. ای‌کاش بهتر بود که این هزینه به جای چنین سفری که عملاً بار فنی هم نداشته، در کشور و روی زیرساخت‌ها و مسابقات داخلی هزینه می‌شد تا ورزشکاران بیشتری بتوانند مسابقه بدهند.

چندی قبل که مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) برگزار شد، ورزشکاران زیادی از استان‌های مختلف این فرصت را پیدا کردند که خودشان را در مصاف با رقبای خارجی (هرچند نه‌چندان قدرتمند) محک بزنند. به هر حال به نظر می‌رسد برای شرکت در رویدادهای بین‌المللی، آنهایی باید مد نظر قرار بگیرد که بار فنی دارد تا حداقل مسائل مالی هم کمتر به چشم بیاید و این اعزام‌ها نیز، کمتر توریستی تلقی شود.

نکته پایانی مربوط به صحبت‌های روز دوشنبه علی رضایی دبیر فدراسیون دوومیدانی می‌شود. وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی سطح مسابقات را بالا دانست و عنوان کرد که برای مثال رکوردهایی که دو ورزشکاری که در پرتاب وزنه به ثبت رسانده‌اند، منجر به مدال طلا و نقره در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شود. این اظهارنظر در حالی است که در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا 2019 در قطر که آخرین رویداد مهم برگزار شده در سطح قاره است، نماینده هند با 20.22 متر قهرمان پرتاب وزنه شد و پرتابگر نایب قهرمان از چین نیز رکورد 20.03 متر را بر جا گذاشت.

به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون بهتر است با واقعیت مواجه شوند و دوومیدانی‌کاران با شرایط بهتری آماده رویدادهای پیش‌رو کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها