قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید اصلاح شود

یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: باید قانون نظارت بر رفتار نمایندگان به صورت کلی و جزئی اصلاح شود. کارگروهی برای بازنگری در این قانون تشکیل شده و در حال بررسی آن هستیم تا نواقص را برطرف کنیم.

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید اصلاح شود
کد خبر: 482699
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۰۹:۴۷:۱۱

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی نماینده ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون نظارت بر رفتار نمایندگان ایرادات و اشکالاتی دارد که باید برطرف شود، گفت: کارگروهی برای بازنگری در این قانون تشکیل شده و در حال بررسی آن هستیم تا نواقص را برطرف کنیم.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه باید قانون نظارت بر رفتار نمایندگان به صورت کلی و جزئی اصلاح شود، ادامه داد: در بحث موارد جزئی باید در کمیسیون آئین نامه مجلس مواردی از قانون را اصلاح کرد و در بخش کلی تر باید در حوزه های که در این قانون ضعف وجود دارد را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در برخی موارد مشکل جدی دارد، اضافه کرد:به طور نمونه این قانون ضمانت اجرای لازم را ندارد که باید این موارد را رفع کرد.

رئیس کارگروه بازنگری در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با تاکید براینکه در قلمرو صلاحیت هیئت، ابهاماتی وجود دارد که باید رفع شود، عنوان کرد:شاخصه‌ های ارتباطات هیئت با دستگاه های داخلی و خارجی مجلس باید شفاف تر شود و از سوی دیگر در مورد آیین دادرسی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خلأ قانونی وجود دارد که باید آنها را مرتفع کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها