واشنگتن:

مادورو برای ایالات متحده سیگنال گفتگو ارسال می‌کند

یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید گفت، مادورو در حال ارسال سیگنال‌هایی برای دولت بایدن است اما واشنگتن بدون اقدامات مستحکم در راستای برگزاری انتخابات آزاد در ونزوئلا تحریم‌ها را رفع نمی‌کند.

مادورو برای ایالات متحده سیگنال گفتگو ارسال می‌کند
کد خبر: 482713
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۱:۰۰:۵۲

اعتمادآنلاین| به نظر می‌رسد که این اظهارات از سوی این مقام ارشد کاخ سفید در بحبوحه گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال آغاز کاهش تحریم‌ها از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در قبال ونزوئلا در پی توافق نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا برای آغاز عملیات برنامه جهانی غذا در این کشور باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین دیگر عامل، موافقت مادورو برای آزادی شش مدیر اجرایی سابق «سیتگو» مستقر در ایالات متحده است که نشان دهنده حسن نیت رئیس جمهوری ونزوئلا محسوب می‌شود.

دولت بایدن همچنان در حال بررسی تحریم‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا علیه مادورو است و معاون‌های بایدن نیز این مساله را روشن کرده‌اند که هیچ عجله‌ای برای توقف فشارها بر مادورور ندارند.

این مقام ارشد کاخ سفید همچنین گفت: واکنش ما بر اساس اقدامات مستحکم و قاطع از سوی دولت کاراکاس است اما به هر حال به تلاش‌های خود و همکاریمان با شرکای بین المللی در راستای افزایش فشار به منظور دستیابی به هدفمان برای برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه در ونزوئلا ادامه می‌دهیم.

مادورو ماه گذشته میلادی در اقدامی به توافق با برنامه جهانی غذا دست یافت که بر اساس، این برنامه برای 185 هزار محصل در ونزوئلا به تامین غذا می‌پردازد.

روز جمعه نیز، دولت ونزوئلا شش تن از اعضای زندانی «سیتگو» مستقر در آمریکا را آزاد کرده و در بازداشت خانگی قرار داد؛ این افراد بیش از شش سال و پس از دستگیری به اتهام فساد در حبس بودند. واشنگتن این اقدام را مورد استقبال قرار داد اما بار دیگر بر درخواستش مبنی بر آزادی کامل آنها تاکید کرده است.

این مقام ارشد کاخ سفید همچنین افزود: ما از نزدیک در حال بررسی تحولات در ونزوئلا هستیم. ما شاهد ارسال سیگنال‌هایی از سوی دولت مادورو برای واشنگتن هستیم و بر اساس اقدامات قاطع کاراکاس دست به اقداماتی می‌زنیم.

دولت بایدن این را روشن ساخته که همچنان خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا می‌داند.

ده‌ها کشور از ادعای گوآیدو در پی انتخاب مجدد مادورو در انتخابات ریاست جمهوری 2018 حمایت کردند؛ نتایج آن انتخابات از سوی کشورهای غربی به رسمیت شناخته نشد. اما مادورو همچنان از حمایت‌های کشورهای روسیه، چین و کوبا برخوردار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها