ادامه اعتراض‌های خونین در کلمبیا/ کشته‌ها به 19 نفر افزایش یافت

در ادامه اعتراض‌های خونین در کلمبیا به طرح اصلاحات مالیاتی دولت، شمار کشته‌های این کشور آمریکای لاتین به دستکم 19 نفر افزایش یافت.

ادامه اعتراض‌های خونین در کلمبیا/ کشته‌ها به 19 نفر افزایش یافت
کد خبر: 482717
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دستکم 19 نفر از مردم و صدها هزار نفر دیگر در اعتراضات سراسری چند روز گذشته در کلمبیا کشته و زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، ده‌ها هزار نفر از کلمبیایی ها در اعتراض به اصلاحات مالیاتی به منظور پر کردن خلا مالی مربوط به دوران همه گیری کرونا به خیابان ها آمده اند.

این رسانه افزود: روز یکشنبه ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا اعلام کرد که از پیشنهاد اخیر خود درباره اصلاح مالیاتی صرف نظر خواهد کرد اما به جای آن به دنبال طرح جدیدی است.

وی گفت اصلاح مالیاتی یک موضوع هوس انگیز و خیالی نیست بلکه ضرورت دارد.

اما این تصمیم او تاثیر چندانی در آرام کردن خشم عمومی نداشت و اعتراضات به افزایش فقر، بیکاری و نابرابری که با همه گیری کرونا در سال گذشته افزایش یافته جنبه سراسری پیدا کرده است.

آمریکای لاتین و به ویژه آمریکای جنوبی بشدت از ویروس کرونا آسیب دیده اند و بسیاری از کشورهای این منطقه در صورتی که اصلاحاتی انجام نشود با شرایط مالی بسیار وخیمی مواجه هستند.

نیویورک تایمز به نقل از سرجیو گاسمن مدیر شرکت مشاوره ای تحلیل ریسک در کلمبیا نوشت: رئیس جمهوری کلمبیا جزو اولین کسانی بود که تلاش کرد مشکلات اقتصادی کشورش را حل کند ولی واکنش عمومی در این کشور حاوی خبر خوبی برای دیگر رهبران منطقه نیست.

در فیلم های ارسالی چند روز گذشته از این اعتراضات، چندین مورد حمله به پلیس به ثبت رسیده است؛ از جمله جوان معترضی که یک پلیس را که بر روی موتورسیکلت سوار است لگد می زند و افسر پلیس با تیراندازی به سمت او در حال فرار واکنش نشان می دهد.

فرد معترض در این حمله کشته شده است و مرگ او از سوی دفتر دادستانی کلمبیا که در زمینه خشونت های حقوق بشر تحقیق می کند تایید شده است.

الوارو اوریبه رئیس جمهوری پیشین کلمبیا، در پیامی توئیتری نوشت که کلمبیایی ها باید از حق سربازان و مقامات پلیس برای استفاده از سلاح برای دفاع از خود در برابر «تروریسم» حمایت کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دفتر دادستانی کلمبیا شمار زخمی های اعتراضات را 711 نفر گزارش کرده است. بر اساس این گزارش وزیر دفاع کلمبیا در تازه ترین امار زخمی ها را بیش از 840 نفر اعلام کرده است.

این گزارش افزود: بنابر آمار وزارت دفاع کملبیا 431 نفر از مردم در جریان اعتراض هایی که از روز چهارشنبه هفته پیش آغاز شده بازداشت شده اند.

اتحادیه های تجاری هشدار داده اند که طرح اصلاحات مالیاتی ارائه شده در ماه آوریل باعث خواهد شد که دستکم 1.5 میلیون کارگر مشمول پرداخت مالیات جدید شوند.

انتظار می رود این طرح به افزایش مالیات به حدود 6.8 میلیارد دلار منجر شود که به گفته دولت به تلاش ها برای کاستن از تبعات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها