کد خبر: 482728
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

نوشین میربلوک در یادداشتی نوشت:

مهارت گفتگو

یکی از مهم‌ترین و بیشترین نیازهای بشری، نیاز به ارتباط  کلامی و گفتگو با افرادی ‌است که در جامعه با آنها برخورد دارند. ارتباط کلامی ما با دیگران نقش مهمی در به ‌وجود آوردن نیازها و حتی برطرف کردن مشکلات شخصی دارد. با گفتگو و تعامل است که می‌توان مشکلات را با آرامش و بدوراز تشنج ارزیابی کرد و برای آنها بهترین راه کارها را ارائه داد.

مهارت گفتگو
کد خبر: 482728
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نوشین میربلوک در یادداشتی نوشت: روح جمعی جامعه امروز ما بیماراست بطوریکه خشونت و پرخاشگری در بین افراد کاملا مشهود و قابل لمس است.


روابط بین افراد در هرقشر و جایگاهی بازتابی از ساختار خشن در جامعه امروز را نشان میدهد. درجزئی ترین روابط روزمره درسطح شهر، جای پارک ماشین‌ها، پیاده وسوار شدن مسافران، چانه زدن بادستفروشان و حتی گاهی در بین مسئولین و پارلمان شهری که با وجود رسانه‌های مختلف و شبکه های اجتماعی متعدد این نزاع های لفظی و بازتاب منفی آن در جامعه به وضوح مشاهده می شود و هنجارهای خشن را درجامعه تقویت می کند.

ریشه بیشتر نزاع‌ها و خشونت‌ها چه در خانواده ها و در بستر وسیع تر؛ جامعه، فقدان و فقر مهارت‌های گفتگو و مذاکره است

یکی از مهم‌ترین و بیشترین نیازهای بشری، نیاز به ارتباط کلامی و گفتگو با افرادی ‌است که در جامعه با آنها برخورد دارند. ارتباط کلامی ما با دیگران نقش مهمی در به ‌وجود آوردن نیازها و حتی برطرف کردن مشکلات شخصی دارد. با گفتگو و تعامل است که می‌توان مشکلات را با آرامش و بدوراز تشنج ارزیابی کرد و برای آنها بهترین راه کارها را ارائه داد.

یکی ازدلایل اصلی خشونت و پرخاشگری در جامعه امروز، کاهش تعامل جمعی است. گفتگمان، تبادل نظر و حرف زدن از عوامل مهمی در کاهش میزان خشم فروخورده هستند که لازم است با گسترش روابط اجتماعی، آموختن مهارت گفتگو، شناخت بیشتر خود واطرافیانمان از گسترش زنجیره خشم درجامعه جلوگیری کنیم.

جامعه امروز باتوجه به پاندمی کرونا و فشارهای روانی، اقتصادی و اجتماعی ناشی ازآن بسیار آسیب پذیر و ملتهب است. بدیهی است که انعکاس اخبار بد، نزاع و خشونت و درگیری تاثیرات به مراتب منفی در روحیه شهروندان ایجاد کرده است مخصوصا در صحن و بسترهایی که قراراست به مشکلات و چالش‌های اجتماعی رسیدگی شود.


هرگونه نزاع و درگیری لفظی نه تنها کارساز نیست بلکه منجر به گسترش خشونت و پرخاشگری خواهد شد


اغلب عمده دلیل اختلافات افراد، نداشتن مهارت سخن‌وری و بلد نبودن قِلِق حرف زدن است. پس با بهبود بخشیدن مهارت‌های گفتگو می‌توانیم به‌ سرعت و آسانی با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنیم، روی آنها تأثیر بگذاریم و نزد دیگران دوست‌داشتنی‌تر و مقبول‌تر و قابل احترام باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها