کد خبر: 482734
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۲:۰۰
| |

محمد سالاری، رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی:

راهی برای وارد شدن اسم جدید به فهرست 14 نفره اصلاحات وجود ندارد

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی گفت: قاعدتا نامزد نهایی اصلاحات از بین لیست 14 نفره فهرست اصلاحات خواهد بود و برای اضافه شدن اسم جدید، ساز و کاری در نظر گرفته نشده است.

راهی برای وارد شدن اسم جدید به فهرست 14 نفره اصلاحات وجود ندارد
کد خبر: 482734
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده حزب همبستگی در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان ساز و کار این نهاد برای رسیدن به نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی و نماینده این حزب در جبهه اصلاحات، در خصوص فهرست منتشر شده از اسامی کاندیدا‌های مطرح شده جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: بر اساس ساز و کاری که در نهاد اجماع ساز جبهه اصلاحات ایران برای کاندیداگزینی در انتخابات ریاست جمهوری مصوب شده بود، هر کدام از احزاب می‌توانستند کاندیدا‌های مورد نظر خود را به نهاد اجماع ساز معرفی کنند. در نهایت از بین این اسامی، کسانی که در جلسه نهاد اجماع ساز یک سوم آرا را کسب می‌کنند می‌توانند برنامه خود را برای جبهه اصلاحات تشریح کنند و بعدا از بین کسانی که برنامه خود را ارائه دادند، مجددا رای گیری خواهد شد و کسانی که دو سوم آرا را کسب کنند به مرحله نهایی می‌رسند و کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 می‌شوند.

سالاری در خصوص برنامه‌های نهاد اجماع ساز برای رسیدن به کاندیدای نهایی افزود: موضوعاتی در خصوص تایید صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان وجود دارد که ساز و کار مشخصی برای آن فضا پیش بینی شده است.

نماینده حزب همبستگی ایران اسلامی در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان ادامه داد: گزینه‌های معرفی شده کاندیدای نهایی نیستند و صرفا پیشنهاد اعضای حقیقی و احزاب محسوب می‌شود که این پیشنهاد توسط هیئت رئیسه تجمیع و اعلام شده است.

او در خصوص نامزد نهایی جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: قاعدتا نامزد نهایی اصلاحات از بین لیست 14 نفره خواهد بود و برای اضافه شدن اسم جدید، ساز و کاری در نظر گرفته نشده است.

سالاری در پایان عنوان کرد: اگر اسم جدیدی به اسامی مورد نظر اضافه شود، نهاد اجماع ساز جلسه برگزار کرده و اسامی جدید را به کاندیدا‌های فعلی اضافه خواهد کرد.

گفتنی است که آذر منصوری سخنگوی جبههٔ اصلاحات ایران دو‌ روز قبل اعلام کرد که فهرست افرادی که توسط حداقل 10 عضو مجمع عمومی جبههٔ اصلاحات ایران برای ارزیابی نامزدی ریاست‌جمهوری‌شان در جبهه اصلاحات ایران به دبیرخانهٔ مجمع پیشنهاد شده‌اند از این قرار است (به ترتیب تعداد پیشنهاددهنده):

1- محمدجواد ظریف (37 پیشنهاد)

2- اسحاق جهانگیری (35 پیشنهاد)

3- مصطفی تاج‌زاده (32 پیشنهاد)

4- مسعود پزشکیان (25 پیشنهاد)

5- محمدرضا عارف (21 پیشنهاد)

6- محسن هاشمی (20 پیشنهاد)

7- محمد شریعتمداری (19 پیشنهاد)

8- مصطفی کواکبیان (15 پیشنهاد)

9- محمد صدر (13 پیشنهاد)

10- محمود صادقی (12 پیشنهاد)

11- شهیندخت مولاوردی (11 پیشنهاد)

12- زهرا شجاعی (11 پیشنهاد)

13- عباس آخوندی (11 پیشنهاد)

14- صادق خرازی (10 پیشنهاد)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها