مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت خبر داد:

تولید 2 میلیون و 500 هزار تن شکر در سال

مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت گفت: تولید واقعی شکر سال گذشته حدود 2 میلیون و 500 هزار تن بوده و نیاز کشور هم در همین حدود است.

تولید 2 میلیون و 500 هزار تن شکر در سال
کد خبر: 482765
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن صفدری مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در درباره میزان تولید شکر و مشکلات بازار این محصول اظهار کرد: تا به امروز به 49 واحد تولید شکر مجوز داده شده است که حدود 5 میلیون و 300 هزار تن ظرفیت اسمی ایجاد کرده است. تولید واقعی سال گذشته حدود 2 میلیون و 500 هزار تن بوده است.

او بیان کرد: بخشی از مواد اولیه این واحد‌های صنعتی که شکر خام است از محل تولیدات داخلی و مابقی آن از طریق واردات تامین می‌شود. سال گذشته حدود یک میلیون و 500 هزار تن از این مواد از طریق تولیدات داخلی تامین شد.

صفدری درباره مشکلات ایجاد شده در حوزه بازار شکر و چند نرخی شدن این محصول تصریح کرد: در حوزه تولید مشکلی وجود ندارد و میزان مصرف شکر هم در حدود 2 میلیون و 500 هزار تن، یعنی به میزان تولیدات کشور است. با وجود این شرایط نباید مشکلی در بازار شکر وجود داشته باشد.

مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در پایان تاکید کرد: اگر انتقادی نسبت به نحوه قیمت گذاری شکر و ساز و کار عرضه آن در بازار وجود دارد باید از مسئولان بازار پیگیری کرد، اما تولید شکر به میزان نیاز آن در کشور بوده است و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها