رأی الیوم:

واشنگتن روابط با سازمان جهانی اخوان‌ المسلمین را قطع می‌کند

یک روزنامه‌ فرامنطقه‌ای گزارش داد که دولت فعلی آمریکا قصد دارد ارتباط خود را با سازمان جهانی اخوان‌المسلمین قطع کند.

واشنگتن روابط با سازمان جهانی اخوان‌ المسلمین را قطع می‌کند
کد خبر: 482769
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۳:۲۴:۵۷

اعتمادآنلاین| روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، امروز (سه‌شنبه)، از قصد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای قطع ارتباط با سازمان جهانی اخوان‌المسلمین خبر داد.

به گزارش فارس، رأی الیوم به نقل از منابع سیاسی آگاه در این خصوص گزارش داد که دولت آمریکا قصد حرکت به سمت قطع کامل روابط با سازمان جهانی اخوان‌المسلمین را دارد.

منابع یادشده در این ارتباط گفتند که این تصمیم پیامدهایی در سطح سیاسی و روابط بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

بر اساس گفته منابع مذکور، دولت‌های قطر و ترکیه کاملا از این رویکرد جدید دولت آمریکا آگاه هستند.

رأی الیوم در ادامه می‌نویسد که پس آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا چند بار اعلام کرد که دولت او در حال بررسی تروریستی خواندن جماعت اخوان‌المسلمین است، مقامات جنبش اخوان‌ المسلمین از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و بازگشت‌ دموکرات‌‌ها به کاخ سفید ابراز رضایت کرده بودند.

این روزنامه الکترونیکی در ادامه می‌گوید، به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور جو بایدن تصمیم گرفته است که همچون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از روش «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در تعامل با سازمان جهانی اخوان‌المسلمین فاصله بگیرد؛ اما با شدت کمتر و با قطع ارتباط با سران این سازمان در قالب یک موضع عام‌تر که تمام جنبش‌های اسلام سیاسی را مردود می‌داند.

این روزنامه همچنین اشاره می‌کند، زمانی که جو بایدن به عنوان معاون باراک اوباما فعالیت داشته، با رفتن «حسنی مبارک» رئیس‌ اسبق مصر و به قدرت رسیدن اخوان‌المسلمین مخالف بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها