کد خبر: 482899
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۰۹:۱۳:۰۰
| |

افزایش مخالفان برگزاری المپیک / پای فرمانداران هم به وسط کشیده شد

تعدادی از فرمانداران استان‌های مختلف ژاپن مخالفت خود را با برگزاری المپیک اعلام کردند.

افزایش مخالفان برگزاری المپیک / پای فرمانداران هم به وسط کشیده شد
کد خبر: 482899
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته 9 نفر از 47 فرماندار استان‌های ژاپن گفته‌اند که به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور، بازی‌های المپیک توکیو باید لغو شود یا به تعویق بیفتد.


به گزارش فارس، پرسشنامه توسط روزنامه ملی Mainichi Shimbun در تاریخ 20 آوریل برای همه 47 فرماندار ارسال شد که شامل دو سوال بود.

سوال اول این بود که آیا با برگزاری المپیک استان‌های آنها می‌توانند سودی کسب کنند یا خیر؟ و سال دوم این بود که نظر آنها در مورد برگزاری بازی‌ها به منظور سلامتی شهروندان چیست؟ که پاسخ دهندگان باید این گزینه‌ها را انتخاب می‌کردند: "بدون توجه به شرایط برگزار شود"، "بسته به شرایط باید لغو شود یا به تعویق بیفتد"، "اکنون زمان تصمیم گیری نیست" یا "من نمی‌دانم."

9 استاندار گفتند که المپیک نباید برگزار شود، 5 نفر پاسخ دادند نمی‌دانند و بقیه از انتخاب هر نوع گزینه‌ای خودداری کردند. از جمله کسانی که گفتند المپیک باید لغو شود و یا به تعویق بیفتد استان‌های نزدیک به توکیو بودند، این در حالی است که یوریکو کویکه فرماندار توکیو گزینه "نمی‌دانم" را انتخاب کرده است.

ژاپن تاکنون 3.2 میلیون کرونایی را به ثبت رسانده که تاکنون 10400 نفر جان باخته‌اند. روز دوشنبه 4 هزار و 475 مورد جدید مبتلا به کرونا در کشور ثبت شد.

اوایل ماه قبلی نیز توسط کیودونیوز یک نظرسنجی انجام شد که بیش از 72 درصد شهروندان مخالف برگزاری المپیک بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها