کد خبر: 482953
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

پرویز سروری، دبیرشورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

اصلاح‌طلبان پیروزی خود را در حاشیه جست‌وجو می‌کنند / اصلاح‌طلبان می‌خواهند خودشان را از دولت جدا کنند

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: جریان رقیب و جریان اصلاح‌طلب یک جریان «حاشیه‌نشین» و «حاشیه زیست» است و پیروزی خود را در حاشیه جست‌وجو می‌کند و هرگز حاضر نیست در «متن اصلی» رقابت کند.

اصلاح‌طلبان پیروزی خود را در حاشیه جست‌وجو می‌کنند / اصلاح‌طلبان می‌خواهند خودشان را از دولت جدا کنند
کد خبر: 482953
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پرویز سروری، دبیرشورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌گویی حول محور انتخابات 1400 و رویکرد جبهه ائتلافی در این دوره انتخابات به بیان نکات قابل توجهی پرداخت.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه صبح نو، مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

- جریان انقلاب بارها از «توهم پیروزی» ضربه خورده است. متاسفانه این درد بی‌درمانی است و در این دوره هم مشاهده می‌شود.

- نیروهای انقلاب احساس می‌کنند که پیروزی محرز است و به همین دلیل شاهد تکثر غیرقابل قبولی در جبهه انقلاب هستیم که باید حتما برای آن راه چاره‌ای اندیشیده شود.

- باید با یک مدلی به «وحدت حداکثری» دست یابیم تا از تفرق سبد رای نیروهای انقلاب جلوگیری شود.

- احساس می‌شود که رقیب ما هم به‌دنبال این است که بر موضوع اختلافات بدمد و این ذهنیت را در جریان انقلاب به وجود بیاورد که فضا برای پیروزی جبهه انقلاب فراهم است؛ درصورتی‌که این‌چنین نیست.

- ما حتما باید تمهیدات لازم را برای ایجاد انسجام و حفظ سبد رای نیروهای انقلاب به وجود بیاوریم.

«نامزد - کابینه - برنامه» در دستورکار است

- ما چند خط تلاش را با هم جلو می‌بریم و تلاش‌ها را در طول هم قرار نداده‌ایم، بلکه در عرض هم قرار داده‌ایم.

- یک انتخاب درست می‌تواند شرایط برون‌رفت از مشکلات را رقم بزند؛ حتما خط تلاش خود را ادامه خواهیم داد.

- در این دوره قرار گذاشته‌ایم که «نامزد - کابینه - برنامه» را در دستورکار داشته باشیم و نامزد ما یک شمای کلی از کابینه بیان کند و برنامه خود را برای برون‌رفت از کشور از وضعیت کنونی، ارائه دهد.

جبهه انقلاب «اقناعی» است نه «تَکراری»

- جبهه انقلاب تفاوتش این است که یک جبهه اقناعی است و کسانی که در جبهه انقلاب حضور دارند باید قانع شوند.

- جبهه انقلاب مثل جریان رقیب نیست که یک نفر بیاید «تکرار» کند و دیگران بدون ابراز نظری پیروی کنند. در جبهه انقلاب باید امر «اقناع» صورت بگیرد و افکارعمومی باید قانع شوند.

- ما برای رسیدن به وحدت مثل رقیب نمی‌توانیم عمل کنیم که یک نفر بگوید بیایید رای بدهید و همه هم بپذیرند.

از هفته آینده گفت‌وگو با نامزدها را شروع خواهیم کرد

- هفته آینده ان‌شاءالله رسیدگی را شروع خواهیم کرد و نشست‌ها با نامزدها را شروع خواهیم کرد؛ با نامزدهای ریاست‌جمهوری ان‌شاءالله جلسه خواهیم داشت.

- همه کسانی را که اعلام نامزدی کرده‌اند تلاش خواهیم کرد که با ما نشست داشته باشند؛ با افرادی که در جبهه انقلاب تعریف می‌شوند ان‌شاءلله کار را شروع خواهیم کرد.

- تلاش خواهیم کرد با این عزیزان برنامه‌های آن‌ها را پیگیری کنیم و هم با خود آن‌ها به یک جمع‌بندی برسیم که درباره مدلی که می‌تواند ما را به یک گزینه برساند، بحث کنیم تا مورد تفاهم نامزدهای نیروهای انقلاب قرار بگیرد.

جریان اصلاح‌طلب «حاشیه‌نشین» و «حاشیه‌زیست» است

- فکر می‌کنم با توجه به وضعیت «شکننده‌ای» که جریان رقیب دارد و دولت ناکارآمد، فشل و خسته‌ای که کشور را به این وضعیت نامطلوب، انداخته است، توقعی که مردم از انقلاب اسلامی دارند محقق نشده است و طبیعتا آن‌ها به‌دنبال حاشیه‌سازی هستند.

- جریان رقیب و جریان اصلاح‌طلب یک جریان «حاشیه‌نشین» و «حاشیه زیست» است و پیروزی خود را در حاشیه جست‌وجو می‌کند و هرگز حاضر نیست در «متن اصلی» رقابت کند.

- نباید اسیر این «دوقطبی» ساختگی میدان و دیپلماسی شد. مشخص است که میدان و دیپلماسی منظومه‌ای منسجم و هم‌افزا هستند و نمی‌توانند از هم جدا باشند.

اصلاح‌طلبان مولد و موسس وضع معیشتی موجود هستند

- مردم باید بدانند که چه کسانی امروز این وضعیت «معیشتی» و «اقتصادی» را رقم زدند و چه کسانی مشکل اصلی کشور را امروز مرغ و تخم‌مرغ و موضوعاتی در سپاه قرار داده‌اند.

- ما همیشه باید از این موضوع جلوگیری کنیم و اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند که خودشان را از دولت جدا کنند.

- اصلاح‌طلبان خودشان این دولت را به مردم تحمیل کردند و سبدشان را با تمام قدرت در دور اول و دوم آقای روحانی به پای ایشان ریختند؛ آن‌ها امروز نمی‌توانند «اپوزیسیون» باشند و خودشان را مخالف وضع موجود نشان دهند.

- آن‌ها مولد و موسس وضع موجود هستند و نمایندگی وضع موجود را دارند. جریان انقلاب نباید بگذارد که این موضوع از افکار عمومی پاک شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها