نخست وزیر سودان:

تصمیم‌ نهایی درباره سازش سودان و اسرائیل با مردم است

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان تاکید کرد که عادی سازی روابط کشورش با اسرائیل یک رخداد مشخص در زمانی معین نیست اما تصمیم نهائی درخصوص این روند نیز به مردم سودان برمی‌گردد تا آن را از طریق نهادهای منتخب خود مشخص کنند.

تصمیم‌ نهایی درباره سازش سودان و اسرائیل با مردم است
کد خبر: 483033
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۲:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نخست وزیر سودان تاکید کرد که مساله سد النهضه برای مصر و سودان سرنوشت ساز است.

به گزارش ایسنا، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت: ما میانجی‌گری اتحادیه آفریقا در پرونده سد النهضه را ارج می‌نهیم اما خواهان پیوستن ناظران دیگری به عنوان میانجی‌گر هستیم. سد النهضه می‌تواند هم برای اتیوپی و هم برای سودان و مصر مفید باشد اما باید به توافقی الزام آور در مورد آبگیری و راه اندازی آن دست یافت.

نخست وزیر سودان تاکید کرد: بدون توافقی الزام آور درمورد آبگیری و راه اندازی سد النهضه، ما دست به دامن اتیوپی در سهم‌آبه خود خواهیم بود.

حمدوک گفت که صحبت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر درمورد سد النهضه و اینکه احتمال دارد این سد باعث بحران بزرگی در منطقه شود، با هدف جلب توجه جهانیان نسبت به حساسیت و سرنوشت ساز بودن این مساله برای مصر و سودان بود.

نخست وزیر سودان همچنین تاکید کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک رخداد مشخص در زمانی معین نیست، اما روندی فراگیر و کامل است. تصمیم نهائی درخصوص این روند نیز به مردم سودان برمی‌گردد تا آن را از طریق نهادهای منتخب خود مشخص کنند.

حمدوک خاطرنشان کرد: بعد از براندازی نظام عمر البشیر؛ سودان شروع به در پیش گرفتن سیاست تعمیم و گسترش صلح در داخل کشور و تاکید بر مناسبات صلح و همکاری میان سودان و همسایگانش و تمامی دولت های جهان کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها