کد خبر: 483047
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۳:۰۰:۲۶
| |

چرا جزیره کیش یکی از قطب های گردشگری ایران است

کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. این جزیره در تقسیمات کشوری جزوی از استان هرمزگان محسوب می‌شود. کیش 91 کیلومترمربع مساحت دارد و سال 1371 جز مناطق آزاد ایران شد و پس از این اتفاق کیش بسیار پیشرفت کرد.

چرا جزیره کیش یکی از قطب های گردشگری ایران است
کد خبر: 483047
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۳:۰۰:۲۶

اعتمادآنلاین| کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. این جزیره در تقسیمات کشوری جزوی از استان هرمزگان محسوب می‌شود. کیش 91 کیلومترمربع مساحت دارد و سال 1371 جز مناطق آزاد ایران شد و پس از این اتفاق کیش بسیار پیشرفت کرد. اگر قصد مطالعه اطلاعات مفید درباره تاریخچه این جزیره، برخی قوانین آن و نحوه رزرو بلیط کیش لحظه آخری را دارید، لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اطلاعاتی درباره جزیره کیش


این جزیره از دوره سلسله هخامنشیان جزئی از خاک ایران و سال 1371 با توجه به قوانین کشور، کیش از مناطق آزاد شد.

دلیل پیشرفت جزیره کیش


در مناطق آزاد واردات کالاها بدون مالیات بوده و هزینه گمرک از واردکنندگان اخذ نمی‌شود. به‌همین دلیل افراد زیادی شروع به سرمایه‌گذاری در این جزیره کردند و ساختمان‌های زیادی در آن ساختند. این ساخت‌وسازها باعث پیشرفت سریع کیش شد. همچنین نزدیکی این جزیره به کشورهای عربی مانند دبی و کویت توانسته آن را به محلی برای خرید کالا با قیمت مناسب تبدیل کند. بسیاری از افراد ساکن در کیش انواع پوشاک و لوازم‌بهداشتی از کشورهای همسایه وارد کرده و در پاساژها این اجناس را با قیمت مناسب به‌فروش می‌رسانند. جزیره کیش در گذشته محلی برای صید مروارید بوده و نام مرواریدهای آن در سفرنامه مارکوپولو نیز آمده است؛ به‌همین دلیل بسیاری از گردشگران پا به آن می‌گذارند. وقتی به این جزیره می‌رسید، با تعداد زیادی از مراکز خرید کیش روبرو خواهید شد که افراد زیادی برای خرید ارزان به آن‌ها سر می‌زنند.

شغل ساکنان جزیره کیش


در گذشته تعداد زیادی از ساکنان این منطقه به صید مروارید می‌پرداختند و برخی دیگر از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کردند. از چندین سال پیش به بعد کیش بسیار پیشرفت کرد و ساکنان آن شغل خود را تغییر دادند. درحال‌حاضر افراد زیادی در این جزیره با تاسیس رستوران، هتل، مرکز خرید و... به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند و از این روش درآمد خوبی کسب می‌کنند. برخی دیگر از بومیان کیش هنوز شغل نیاکان خود را ادامه می‌دهند و پس از گذشت چند سال به پرورش نخل و دامداری مشغول هستند.

کشاورزی و آب و هوای جزیره کیش

آب‌هوای کیش و بهترین زمان برای سفر به آن


کیش به‌دلیل نزدیکی به خط ‌استوا و قرارگرفتن وسط دریا آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد. در برخی از روزهای سال میزان رطوبت هوای این جزیره به نزدیک 100 درصد هم می‌رسد و تنفس در آن بسیار مشکل خواهد بود. پس اگر قصد بازدید از جزیره کیش را داشتید، بهترین زمان برای سفر به آن اواخر پاییز تا اواسط بهار است؛ در این مدت زمان دما و رطوبت هوای این منطقه به شدت کاهش می‌یابد و می‌توانید بدون بروز مشکل از مکان‌های مختلف کیش دیدن کنید.

برخی از قوانین جزیره کیش


مسئولان این جزیره برای رانندگی قوانین وضع کرده‌اند که فقط مخصوص این منطقه است؛ درادامه برخی از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

· سرعت خودروها در کیش نباید بیشتراز محدودیت‌های مشخص‌شده با تابلو باشد و درصورت تخطی از سرعت مجاز توسط دوربین‌های ثبت تخلف یا ماموران پلیس جریمه خواهید شد.

· هنگام رسیدن به میدان‌ها باید راهنما بزنید؛ اگر از انجام این کار سرپیچی کنید، جریمه خواهید شد.

· تحت هیچ شرایطی اجازه بوق‌زدن در خیابان‌های کیش را ندارید. اگر بوق زدید ماموران نیروی انتظامی شما را توبیخ می‌کنند و خودرو را 24 الی 72 ساعت به پارکینگ انتقال خواهند داد.

· یکی از عجیاب جزیره کیش این است که در خیابان‌های آن هیچ چراغ راهنمایی و رانندگی وجود ندارد و رانندگان باید قبل از هر تقاطع توقف کرده و با رعایت حق‌تقدم شروع به حرکت کنند.

· رانندگان تحت هیچ شرایطی نباید در خیابان‌های کیش با دنده عقب رانندگی کنند. درصورتی که این کار را انجام دهید ماموران پلیس شما را جریمه خواهند کرد.

· قبل از این‌که بخواهید با خودرو به کیش وارد یا از آن خارج شوید، باید خلافی خودرو را به‌طور کامل پرداخت کنید تا اجاره تردد در این جزیره را داشته باشید.

دلایل تبدیل‌شدن کیش به یکی از قطب‌های گردشگری کشور


کیش جاذبه‌های گردشگری زیادی از قبلیل اسکله تفریحی، پارک ساحلی میرمهنا، درخت سبز، پارک دلفین و.. دارد که بسیاری از افراد برای بازدید از آن‌ها به این جزیره سفر می‌کنند. همچنین وجود مراکز خرید متنوع و قیمت مناسب اجناس، امکان تماشای انواع گونه‌های جانوری و قوانین خاص شهری را می‌توان ازجمله دیگر دلایلی دانست که گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند.

سواحل جزیره کیش

بهترین روش برای خرید بلیط چارتر کیش


اگر قصد سفری اقتصادی و خرید بلیط ارزان کیش را دارید، می‌توانید برای رزرو آن به سایت علی بابا مراجعه کنید. با افزایش تقاضا برای خرید بلیط به‌صورت غیرحضوری شرکت‌های بسیاری در ایران آغاز به کار کردند که باسابقه‌ترین آن‌ها علی بابا است. با مراجعه به این سایت می‌توانید نسبت به رزرو بلیط، هتل و تور اقدام کنید. با خرید بلیط غیرحضوری می‌توانید با کم‌ترین نگرانی برای بلیط و هتل به سفر بروید.

در این مطلب مهم‌ترین عوامل برای تبدیل‌شدن کیش به یکی از قطب‌های گردشگری ایران، اطلاعات کلی درباره آن و نحوه رزرو بلیط چارتر کیش را بیان کردیم. اگر تاکنون به این جزیره سفر کرده‌اید یا تجربه خرید بلیط ارزان کیش از علی بابا را داشته‌اید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها