مفسر سیاسی: فضای نظام سیاسی اسرائیل علیه نتانیاهو است

شیندلین تحلیلگر سیاسی و پژوهشگر بنیاد آمریکایی قرن (The Century Foundation)است درباره وضعیت نابسمان سیاسی در سرزمین های اشغالی گفت: در واقع اسرائیل از سال 2018 بدین سو فاقد ثبات سیاسی است و شاهد یک دولت موقت بوده که از لحاظ تامین بودجه نیز دچار اشکال شده است و سیستم سیاسی در اسرائیل به شدت علیه نتانیاهو است،

مفسر سیاسی: فضای نظام سیاسی اسرائیل علیه نتانیاهو است
کد خبر: 483104
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «داهلیا شیندلین» (Dahlia Schendlin) تحلیلگر مسائل سیاسی درباره وضعیت وضعیت سیاسی حاکم بر رژیم صهیونیست و نخست وزیر آن که متهم به فساد، سوء مدیریت و نقض سوگند است، گفت: فضای نظام سیاسی اسرائیل به شدت علیه نتانیاهو است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: با به پایان رسیدن مهلت داده شده به نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلاف و مخالفت دیگر احزاب در پیوستن به وی، اسرائیل باردیگر خود را برای پنجمین بار مواجه با برگزاری انتخابات عمومی تنها طی مدت 2 سال می بیند. اکنون آینده سیاسی نتانیاهو که طی این مدت موفق به ایجاد یک دولت ائتلافی نشده است، زیر سوال قرار گرفته است؛ چراکه هربار نتیجه انتخابات در 2 سال گذشته یکسان بوده .

شیندلین تحلیلگر سیاسی و پژوهشگر بنیاد آمریکایی «قرن» (The Century Foundation)است درباره وضعیت نابسمان سیاسی در سرزمین های اشغالی به این شبکه خبری گفت: در واقع اسرائیل از سال 2018 بدین سو فاقد ثبات سیاسی است و شاهد یک دولت موقت بوده که از لحاظ تامین بودجه نیز دچار اشکال شده است.

وی افزود: سیستم سیاسی در اسرائیل به شدت علیه نتانیاهو است، وی مدت زمان بسیاری است که در اسرائیل بر سر کار است و اکنون پرونده های فساد که مدتی به حالت تعلیق در آمده بود باردیگر علیه وی در دادگاه باز شده و به جریان افتاده است.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه به سی ان ان گفت: درنتیجه وی از منظر دیگر سیاستمداران و جامعه اسرائیل یک رهبر سیاسی مناسبی نیست، نتانیاهو مدت زمان زیادی است که بر سرکار بوده و زمان آن فرا رسیده تا قدرت را واگذار کند.

شیندلین افزود: آینده سیاسی نتانیاهو نیز مانند سایر سیاستمداران پایان خواهد یافت و باید صحنه سیاست را ترک کند، اما این مساله بدان بستگی دارد که تا چه میزان بخواهد به قدرت چنگ بیاندازد.

نتانیاهو، 72ساله، تابه امروز در مجموع حدود 15سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است، بار نخست بین سال های 1996 تا 1999 و باردیگر از سال 2009میلادی تا به امروز.

دادگاه نتانیاهو که مدتی به تعلیق در آمده بار دیگر به جریان افتاد و دادستانی این رژیم در بیت المقدس اواسط فروردین ماه گذشته نتانیاهو را در سه فقره، فساد، رشوه گیری و نقض سوگند متهم کرده و افزوده است که وی از رانت قدرت برای رسیدن به اهداف خود سو استفاده میکند.

سوم فروردین ماه 1400 طی دوسال چهارمین انتخابات عمومی در سرزمین های اشغالی برگزار شد و به نتانیاهو تنها دو هفته فرصت داده شد تا دولت ائتلافی خود را تشکیل دهد، اما وی همچنین قادر به جلب نظر دیگر احزاب و گروه ها در کنست نشده و با شکست مواجه شد.

کارشناسان اکنون بر این باورند که مخالفان نتانیاهو در صدد ایجاد دولتی ائتلافی بر علیه وی هستند و بر این نظر دارند که زمان ترک قدرت وی فرا رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها