داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نظامی‌ها و دیپلمات‌های کشور هدف واحدی را دنبال می‌کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ظریف به عنوان وزیر خارجه و شهید حاج قاسم سلیمانی هر دو هدف‌شان یکی بوده است؛ یعنی نظامی‌ها و دیپلمات‌ها هدف واحدی را دنبال می‌کنند که آن هم پیش بردن اهداف ملی است.

نظامی‌ها و دیپلمات‌های کشور هدف واحدی را دنبال می‌کنند
کد خبر: 483136
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتشار فایل صوتی پرحاشیه سه ساعته از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: متاسفانه برخی به دنبال سو استفاده از این فایل صوتی هستند، درحالی که این فایل موضوعی نبود که برای انتشار آماده شده باشد؛ اما برخی به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی هستند که به وحدت کشور ضربه می‌زند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: با توجه به اینکه این فایل برای انتشار در رسانه‌ها ضبط نشده بود بهتر این است که دیگر به این موضوع پرداخته نشود و با توجه به مسائلی که در پیش است و نیاز به انسجام درونی برای پیش بردن مذاکرات این مسائل را فارغ از دعواهای سیاسی حل کنیم.

قنبری افزود: ظریف به عنوان وزیر خارجه و شهید حاج قاسم سلیمانی هر دو هدف‌شان یکی بوده است؛ یعنی نظامی‌ها و دیپلمات‌ها هدف واحدی را دنبال می‌کنند که آن هم پیش بردن اهداف ملی است. در کل قدرت نظامی پشتوانه دیپلماسی است و قدرت چانه زنی دیپلمات‌ها را افزایش می‌دهد؛ این دو به مثابه دو بال هستند و نباید باعث ایجاد اختلاف بین دیپلمات‌ها و افراد سیاسی شویم.

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اقبال جریان اصلاح طلب به شخصیت‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، گت: فعلا که جریان اصلاح طلب گزینه‌ای را معرفی نکرده که ما بخواهیم راجع به احتمالات صحبت کنیم. در حال حاضر یک نهاد اجماع سازی شکل گرفته که بیش از هر چیز مسیر وحدت و انسجام درونی نیروها را طی می‌کند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به احتمال حضور محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم خاطر نشان کرد: خود او همواره تاکید داشته که نامزد نخواهد شد؛ اما با این وجود برخی از شخصیت‌های جریان مقابل همچنان این موضوع را مطرح می‌کنند. از نظر من علت انتشار این فایل صوتی هم از دو حالت خارج نیست، یعنی یا توسط رقبای جناحی آقای ظریف اتفاق افتاده و یا عوامل خارجی و وابسته به دشمنان این اقدام را انجام داده‌اند تا منافع ملی ایران را دچار مشکل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها