افزایش شکاف طبقاتی با چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی

یک کارشناس آمریکایی در شبکه راشاتودی گفت: سیاست بانک‌های مرکزی در چاپ پول و تزریق آن به اقتصاد کشورها به افزایش شکاف بین فقرا و ثروتمندان منجر شده است.

افزایش شکاف طبقاتی با چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی
کد خبر: 483139
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۴:۵۴:۵۲

اعتمادآنلاین| مکس کایزر و استیسی هربرت دو کارشناس آمریکایی شبکه راشاتودی در برنامه خود موسوم به «کایزر ریپورت» به موضوع اجرای سیاست‌های انبساطی و به زبان ساده تر چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی کشورهای جهان و تأثیر آن بر عمیق تر شدن شکاف طبقاتی بین فقرا و ثروتمندان پرداختند.

به گزارش فارس، کایزر در این باره می گوید: از آنجا که بانک های مرکزی کشورهای جهان همچنان در حال چاپ پول هستند کسانی که حجم قابل توجهی دارایی در تملک خود دارند به شدت در حال ثروتمندتر شدن هستند و به همین دلیل فاصله بین ثروتمندان و افراد فقیر به میزان قابل توجهی در حال رشد است.

این کارشناس آمریکایی مدعی شد: پر واضح است که این سیاست به گسترش فقر، افزایش ثروت افراد پولدار، عمیق تر شدن شکاف درآمدی در جوامع، و حتی افزایش نرخ بیکاری و تبعات اجتماعی آن منجر می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هیلاری کلینتون، و جریان نئولیبرالیزم در این کشور در حال سوزاندن هزاران میلیارد دلار از دارایی قشر متوسط آمریکا هستند و باعث می‌شوند میلیون‌ها نفر به تعداد افراد فقیر در آمریکا اضافه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها