کد خبر: 483219
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۰۷:۱۲:۰۰
| |

ذوب یخ‌های قطب جنوب سطح آب دریاها را تا 58 متر بالا می‌آورد

توده یخی واقع در جنوب سطح کره زمین در واقع بزرگترین ذخیره یخ در سراسر جهان به حساب می‌آید. اگر تمام توده یخ قطب جنوب ذوب شود، می‌تواند سطح دریاها را تا تقریبا 58 متر بالا بیاورد که بیش از 9 برابر جزیره گرینلند در قطب شمال است.

ذوب یخ‌های قطب جنوب سطح آب دریاها را تا 58 متر بالا می‌آورد
کد خبر: 483219
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۰۷:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که ذوب شدن یخ‌های قطب جنوب می‌تواند سطح آب دریاها را تا تقریبا 58 متر بالا ببرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری سی ان ان، توده یخی واقع در جنوب سطح کره زمین در واقع بزرگترین ذخیره یخ در سراسر جهان به حساب می‌آید. اگر تمام توده یخ قطب جنوب ذوب شود، می‌تواند سطح دریاها را تا تقریبا 58 متر بالا بیاورد که بیش از 9 برابر جزیره گرینلند در قطب شمال است.

هنگام پیش بینی در مورد اینکه سطح دریاها بر اثر گرمای جهانی چه میزان افزایش پیدا می‌کند، نقش قطب جنوب جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. دیگر یخچال‌های طبیعی و توده‌های یخ به قدری آب را در خود می‌گنجانند که می‌تواند منجر به مشکلات بزرگی در شهرهای ساحلی شود.

همچنان پرسش اصلی این است که اگر انسان‌ها به گرمایش سیاره زمین ادامه دهند توده‌های یخی در قطب جنوب تا چه اندازه ذوب می‌شوند و در نهایت این نگرانی وجود دارد که سرنوشت 600 میلیون انسان ساکن در مناطق ساحلی به کجا می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها