در سفری زودهنگام به ایروان صورت خواهد گرفت:

گفت‌وگوی وزیر خارجه روسیه با مقامات ارمنستان پیرامون وضعیت قره‌باغ

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در آینده‌ای نزدیک به ایروان پایتخت ارمنستان سفر خواهد کرد و در دیدار با نیکول پاشینیان نخست وزیر و آرا عیوضیان وزیر خارجه موقت این کشور قصد دارد با این مقامات در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای و دوجانبه با تأکید بر وضعیت در قره باغ گفتگو کند.

گفت‌وگوی وزیر خارجه روسیه با مقامات ارمنستان پیرامون وضعیت قره‌باغ
کد خبر: 483258
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه روسیه قرار است در سفری زودهنگام به ایروان با نخست وزیر و وزیر خارجه موقت ارمنستان پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کند.


به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در آینده‌ای نزدیک به ایروان پایتخت ارمنستان سفر خواهد کرد و در دیدار با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر و «آرا عیوضیان» وزیر خارجه موقت این کشور قصد دارد با این مقامات در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای و دوجانبه با تأکید بر وضعیت در قره باغ گفتگو کند.

اندکی پیش از این سفر لاوروف، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه در دیدار با سران ارمنستان قصد دارد پیرامون طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط به تعامل دوجانبه، همکاری منطقه‌ای، هماهنگی سیاست خارجی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و سایر سازمان‌های بین‌المللی گفتگو کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: «یکی از موضوعات مهم و کلیدی (گفتگوها) پرداختن به جنبه‌های عملی اجرای بیانیه‌های رئیس جمهور آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور روسیه به تاریخ نهم نوامبر 2020، و 11 ژانویه 2021 از جمله کمک‌های بشردوستانه به جمعیت‌های متأثر (از جنگ قره باغ) و احیای زیرساخت‌ها در منطقه قره باغ، رفع انسداد از ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در منطقه خواهد بود».

گفته می‌شود که لاوروف چند روز پس از سفر به ارمنستان قصد دارد به باکو سفر کند (دهم تا یازدهم ماه مه / 20 و 21 اردیبهشت).

گفتنی است، در پایان سپتامبر سال 2020 درگیریهای نظامی در منطقه قره باغ که دنباله یک مناقشه بلندمدت بود، بار دیگر آغاز شد و به کشته شدن غیرنظامیان هر دو کشور انجامید. در نهایت، با تلاش دو طرف برای امضای یک توافق آتش بس توافقنامه سه جانبه شامگاه دهم نوامبر 2020 امضا و با موفقیت به مرحله اجرا گذاشته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها